Sayfalar

Salı, Ekim 17, 2006

Sebzeli Çiftlik Köftesi



Hatice izne gittikten sonra nedense içimden siteyi güncellemek gelmiyor :). Bir burukluk var içimde, inşallah sevgili Hatice bebeğini sağlıklı bir şekilde kucağına alır ve Mekanımız Mutfak ile minik Erkan'ı da tanıştırır. Güncelleyememenin başka bir sebebi de iş yükümün artması. Önümüzdeki 4-5 ay boyunca yeni bir projede çalışıyor olacağım ve yerimde çok fazla duramayacağım. Yorumlarınızı fırsat buldukça cevaplamaya çalışırım. Tarifi bir broşürden aldım. Değiştirerek yaptım.

Malzemeler:

  • 250 - 300 gr kıyma
  • 1 dilim bayat ekmek içi
  • 1 tatlı kaşığı galeta unu
  • 1 soğan
  • 1 yumurta
  • tuz, karabiber, kimyon
  • 2 çorba kaşığı un
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 soğan
  • 1 kereviz (kullanmadım)
  • 2 havuç
  • 1 su bardağı doğranmış domates
  • 1 çorba kaşığı salça / biber salçası karışımı
  • 1,5 litre su
  • 2 patates
  • 1 su bardağı haşlanmış bezelye
  • yarım demet maydanoz
  • tuz, nane, karabiber
Yapılışı:

Ben maydanozun tümünü köftede kullandım. Tarif çok anlaşılır olmadığı için birazının da içine katılacağını sonradan gördüm. Siz dilediğiniz gibi yapabilirsiniz. Köfte için maydanozu temizleyip kıyın. Soğanı soyup rendeleyin. Ekmeği 5 dk ıslatın ve suyunu süzün. Galeta unu, kıyma, yumurta ve baharatları ekleyerek yoğurun. Köfte hamurundan misket büyüklüğünde parçalar koparın. Yuvarlayıp una bulayın. Sebzeli karışım için soğan kereviz ve patatesin kabuklarını soyup küp küp doğrayın. Havuçları temizleyip doğrayın. Kerevizin kararmaması için limonlu suda bekletin. Zeytinyağını tencereye alın soğanları kavurun. Salçayı ilave edip kavurmaya devam edin. Havuç, kereviz, doğranmış domatesleri ekleyip 2-3 dk pişirin. Patatesleri de ilave edin. Sıcak suyu ekleyip havuç ve patatesler yumuşayıncaya kadar pişirin. Suyu çok az kalırsa sıcak su ekleyebilirsiniz. Köfteleri de ilava edin ve yaklaşık 10 dk pişirin. En son bezelyeleri ekleyin 5 dk pişirin. Ocaktan indirmeye yakın kıyılmış maydanozu ekleyin. Tuz ve baharatlarla tatlandırın.

Afiyet olsun..

Şule

8 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba tarif nefis şulecim, ilk fırsatta görmek istiyorum tarifi, bir an önce kavuşun inşallah haticeyle, ona da hayırlı doğumlar diliyorum, inşallah çocuğuna sağlıklı bir şekilde kavuşur..

Adsız dedi ki...

resmi görünce çocukluğuma dönmüş gibi oldum annem çok yapardı bu yemeği, çok severdim.bir anda artık yapmadığını farkettim.ellerinize sağlık...

tarifname.blogspot.com

Adsız dedi ki...

yıldız teşekkür ederim. tarifi hemen ekliyorum :)

seda benim annem bunun sebzesiz olanını yapardı. sulu köfte derdik ona, o da çok güzel oluyor.

Adsız dedi ki...

Merhaba Şule yemek çok hoş gözüküyor özellikle ramazandan çıktığımız için hafif beslenmemiz lazım bu yemekte tam benlik ellerine sağlık. Bu gece bin aydan daha hayırlı bir gece senin ailenin ve tüm sevdiklerin için hayırlara vesile olmasını ve bayramının yeker tadında geçmesini Yüce Rabbim'den temenni ederim.

Adsız dedi ki...

Merhaba Şulecim, umarım Hatice ve bebeği sağlıklı bir şekilde tekrar aramıza dönerler:=) yemek çok güzel görünüyor ellerine sağlık. Kandilin mübarek olsun.

Adsız dedi ki...

şebnem haklısın hafif yemekler yememiz gerekiyor ama bayramda şerbetli tatlıları götüreceğiz :) ben de senin ve tüm okuyucularımızın kandilini kutlarım.

inşallah dönerler :) yemeği beğenmene sevindim. senin de kandilin mübarek olsun.

züleyha, teşekkürler. sulu köfteye bayılırım. size afiyet olsun..

Beyhan dedi ki...

Kandiliniz mübarek olsun.

Adsız dedi ki...

çok teşekkürler beyhan senin de mübarek olsun..