Sayfalar

Çarşamba, Ekim 04, 2006

Kahveli Fıstıklı Kurabiye



Tarifi eşimin ablasından aldım. Ağızda dağılan oldukça lezzetli bir kurabiye. Çoğunu işyerime getirdim ve hemen bitti. Ramazanda her ne kadar çok fazla kek, kurabiye yenmese de çayın yanında tüketilebilecek harika bir lezzet.

Malzemeler:

  • yarım paket tereyağı (zeytinyağı ile karıştırarak kullandık)
  • 3 yemek kaşığı süt
  • 1 yemek kaşığı neskafe
  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 2 adet oda sıcaklığında yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 su bardağı un
  • yaklaşık 1 kase toz antep fıstığı
Yapılışı:

Geniş bir kapta süt, neskafe ve pudra şekerini iyice karıştırın. Nescafe eriyecek. Bu karışıma yağ ve yumurta sarılarını ekleyerek iyice birbirine yedirin. Diğer taraftan kabartma tozu ve un ekleyin. Yalnız un fazla gelebilir yavaş yavaş eklemenizde fayda var. Kulak memesi kıvamında olacak dense de bizim hamurumuz hafif dağılan bir hamur oldu. Eğer hamurunuzu toparlayamazsanız bir kaç kaşık daha süt ekleyebilirsiniz. Elde ettiğiniz hamuru 20 dk dinlendirin. Hamurdan cevizden daha küçük parçalar kopararak yuvarlayın. Önce yumurta akına sonra da antep fıstığına bulayın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 20 dk pişirip çıkarın.

Afiyet olsun..

18 yorum:

Adsız dedi ki...

kahve ve fıstıkla birleşince kurabiyenin nasıl eşsiz bir lezzete bürünrcrğini tahmin edebiliyorum..harika, ellerine sağlık şule'ciğim.

Adsız dedi ki...

merhaba çok lezzetli ve şık bir kurabiye olmuş, ellerinize sağlık.. sevgiler. yıldız

Adsız dedi ki...

dila ben tahmin edememiştim ama gerçekten güzel oluyor. teşekkürler :)

yıldız teşekkürler, beğenmene sevindim.

Adsız dedi ki...

Merhaba ellerine sağlık çok güzel gözükyorlar yeşil yeşil insana huzur veriyor rengi evet ramazanda pek yenmiyor ama ramazan sonrası güzel bir tat eşinin ablasının ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

bileniniz varmi antep fistigi tozu avusturyada bulunuyormu hic bakmadim simdiye kadar bilemiyorum varsa adi ne bu kurabiyeyi denemek istiyorum olmazsada cevizle denerim nasil olur iyi sonuc alirmiyim

Adsız dedi ki...

şebnem teşekkürler. gerçekten de görüntüleri resimdekinden daha güzel oluyor. çayla da harika oluyor.

sevilay umarım bulursun bulamazsan da hindistan cevizine de bulayabilirsin.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Şule,
Kurabiyenin muhteşem olduğu dış görünüşünden kendini ele veriyor zaten,içinde nefis olduğu aşikar bence.Ellerine emeklerine sağlık,ilk fırsatta deneyip tatmalı,teşekkürlerimizi bilahare bildirmeli.Sevgilerimle..


Sevgili Sevilay,fıstık tozu bulamasanda fıstık satılıyordur mutlaka orda ki biliyorum satılıyor.Biraz sabırla onları temizleyip ögütücüden geçirip bir kavonoza koyup ihtiyacın olduğu sürece kullan.Nacizane tavsiyem kusuruma bakma lütfen..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Şule,
eklenen tarifler o kadar özgünki seni tebrik ediyorum. Bu aralar farklı tad arayışım var.Klasik çorbalardan bunalmış vaziyette, farklı şeyler denemek istiyorum. Tariflerin bu arayışıma derman oluyor. Senin uzun zamandırda takipçinim.. En beğendiğim ilk 3te kesinlikle, çok ferah ferah bir site
tebrik ediyorum
sevgiler
Pınar

Adsız dedi ki...

sevgili gül, kurabiye hakkındaki güzel sözlerin ve sevilaya verdiğin bilgi için teşekkür ederim. bir kere ben de senin anlattığın şekilde hazırlamıştım toz antep fıstığını epey uğraştırıcı olmuştu :)

pınar, yorumun sayesinde siteni öğrenmiş oldum. hayırlı olsun. tariflerimizi beğenmene ve sitemiz hakkındaki güzel sözlerine teşekkür ederim. sevgiler.

Adsız dedi ki...

sanirim bana tavsiyede bulunan arkadasin ismi gül cok tesekkür ederim olmazsa öyle denerim yada sule nin dedigi gibi hindistan ceviziyle ikinizede tekrar cok tesekkür ederim

Adsız dedi ki...

Bir kurabiye canavarı olarak en kısa zamanda deneyip siteme ekleyeceğim bir tarif. Ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

sevilay nasıl yaparsan yap güzel olacaktır. umarım sen de beğenirsin.

ergem, umarım deneyince beğenirsin.

Adsız dedi ki...

Şule teşekkürler tarifin için. Ben tereyağ hiç koymadım. Yarım su bardağı zeytinyağ ile yaptım. Kurabiyelerin un ölçülerine bakmıyorum,aldığı kadar koyuyorum.Fıstık tozum bitince,kalan 2 kurabiyeye damla çikolataları yapıştırdım. Hepsi çok güzel oldu:) Ayşen

Adsız dedi ki...

Ayşen rica ederim. Sadece zeytinyağı ile yapman ve sonuçtan mamnun kalmana da ayrıca sevindim. Damla çikolata da çok yakışmıştır mutlaka. :) Afiyet olsun..

Adsız dedi ki...

merhaba bu kurabiye tarifini gorunce bir hevesle yaptim ama sonuc malesef istedigim gibi olmadi.Acimsi bir tadi oldu, seker orani cok cok az geldi. Birdaha denesemmi diye dusunuyorum ama cesaret edemiyorum. Onerileriniz varsa bilmek isterim, belki tekrar denemeye cesaret ederim, cunku farkli bir tarif aslinda..

Adsız dedi ki...

lily sonuçtan memnun kalmamana üzüldüm. kahveyi fazla katmış ve şekeri de az katmışsan acımsı olabilir tadı. şeker miktarını damak tadına göre ayarlayabilirsin. bizim işyerinde herkese severek tüketmişti. :) bence bir daha denemelisin.

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir kurabiye. Beni ilk ismi çekti zaten, çok iştah açıcı. ama ilginçtir ki benim kurabiyeler yumuşacık oldu, içi neredeyse kek gibi. lezzeti çok güzel ama tarifteki şeker miktarı az geldi sanırım biraz arttırmalıyız. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

hilal, öncelikle afiyet olsun beğenmenize mutlu oldum. yumuşak olması gerçekten ilginç belki de ununu az koymuşsundur. şeker miktarı her yaptığımda bana da az geliyor ama yine de biraz daha fazla katmayı unutuyorum :) ben de üzerine pudra şekeri serpiyorum.