Sayfalar

Cuma, Ekim 06, 2006

Fırın Sütlaç



Haftasonu tekrarı yayınlanan Oktay Usta'nın programından aldığım bir tarif. Ev yapımı fırın sütlacı ilkkez deneyip tadını çok beğendim. Ben pirinci biraz daha fazla koyup nişasta miktarını azalttım.

Malzemeler:

  • 1 lt. süt
  • 1 yumurta sarısı
  • 3 yemek kaşığı pirinç ( 4 yemek kaşığı kullandım)
  • 3 yemek kaşığı mısır nişastası ( 2 kaşık kullandım)
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı şeker
Hazırlanışı:

Pirinci bir miktar su ile haşlayın. Süt, yumurta sarısı ve şekeri karıştırıp kısık ateşte karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayınca pirinci ilave edin. Bir süre daha kaynatıp su ile açtığınız nişastayı ve vanilyayı ekleyin. Bir iki taşım daha kaynatıp ocaktan alın. Fırına dayanıklı kaselere sütlacı paylaştırıp bir fırın tepsisine kaseleri koyun. Tepsiye soğuk su doldurup 200-220 derece fırında üst ızgarayı çalıştırarak üzerleri kızarana kadar pişirin. Oda sıcaklığına geldiklerinde buzdolabında soğumaya bırakın.
Afiyet olsun...

30 yorum:

Gulos dedi ki...

Merhaba,
Benim eşimin en sevdiği tatlıdır sütlaç hergün yese bıkmaz.Bu tarifi not edeyimde bende yaparım.
Hacer(http://gulos.blogspot.com)

Defne dedi ki...

Muhtesem bir görüntü! Ben hic fırında sütlaç yapmadım ama bu görüntüden sonra toprak kapları çıkarıyorum hemen dolapta beklediği yerden. Ellerine sağlık.

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Hacer beğenmene sevindim. Deneyip beğenirsiniz umarım tarifi.
Defne, teşekkürler. Denediğinde de yorumunu paylaşırsan sevinirim. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

inanır mısın daha iki gün önce canım çok çektiğinden annecim bana da sütlaç yaptı. tarif ilginç. bi dahaki sefere ben de böyle deneyeyim, anneme yedireyim. sevgiler....

Adsız dedi ki...

Haticecim bu benim ilk yorumum,bu kez dayanamadım yazıyorum: senin bu konuda çok marifetli olduğunu biliyorum ama sütlaç hakikaten nefis görünüyor :)

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Aslıhancım yakın zamanlarda canımız istemiş demek ki :) Umarım dener ve beğenirsiniz. Sevgiler...
Özgecim, ne güzel senden yorum almak :)) Beğendiğine çok sevindim. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Haticecim,
her zamanki gibi nefisss görünüyor.Bende cok severim sütlaci.Oktay ustanin tariflerini bende cok begeniyorum.Program saatinde calistigim icin takip edemiyorum ama iyiki siz varsiniz da sayenizde tariflerini deneyebiliyorum.
Ellerine saglik canim hoscakal...

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlik benımde sormak ıstedıgım program hafta sonu saat kacta yayınlanıyor sevgilerle

Adsız dedi ki...

Aslı çok teşekkürler. Biz de çoğu programı izleyemiyoruz ama fırsat buldukça kaçırmamaya çalışıyoruz. Sevgiler...
İsimsiz, 2 veya 3 hafta önce 13:20 civarı başlamıştı program ama daha sonraki haftalar tekrar olmadı.
Dağkeçisi merhaba, Oktay Usta daha yumuşak olsun diye mısır nisaştası kullandığını söyledi, sanırım buğday nişastası da olur. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba bu tarif çok güzel görünüyor ama acaba fırından çıktıktan sonra sönüyor mu?ben bir defa fırın sütlaç yaptım ama fırından çıkınca çok kötü söndüler.

Adsız dedi ki...

Nisan, sanırım dikkat çekecek kadar sönmemişti çünkü böyle birşeyin beni rahatsız ettiğini hatırlamıyorum. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

EŞİM MİTHAT BU TATLIYA BAYILIYO.BİR KASE ONA YETMİYO.O DA 3 KASE YİYOR.HERGÜN FIRINDA SÜTLAÇ İSTİYOR.ELLRİNİZE SAĞLIK GÜZEL BİR TARİF..


NURCAN

Adsız dedi ki...

ben rusyada yasiyorum 23 yasindayim kiz arkadasim rus ona sutlac yapayim dedim. ilk yaptim kivami olmadi princler altta kaldi sut ustte donmadi.sonra tekrar yaptim yine olmadi sanirim ben bu isi bilmiyorum veya burdaki princler kalitesiz:(

Adsız dedi ki...

Kıvamın olmamasına üzüldüm..

Adsız dedi ki...

wallahı muptelası olduk bu tarıfın paylastıgınız ıcın tesekkur ederımmm:)hemen hemen hergun yapıyorum

Adsız dedi ki...

Beğenilmesine çok sevindim... Afiyet olsun...

Hatice dedi ki...

Mehabalar,
Haftasonu bu tarifinize aynen uydum ve bu fırın sütlacı yaptım.Sadece mısır nişastası yerine buğday nişastası koydum.
İlk defa sütlaç yaptım hemde fırın sütlaç :)Üzerine bol da dövülmüş fındık. Sonuç harika, çok güzel oldu. Eşim de çok beğendi.Çok teşekkürler.

Adsız dedi ki...

çok gzl bi tatlı bn de çok seviyorum zaten yapıcağımdan emin olun teşekkürler oktay ustam

fatos dedi ki...

slm arkadaslar ben bu sütlaci simdi yaptim harika oldu ama ben nisasta yerine vanilyali puding koydum cokda lezzetli oldu.bence degisik tat isteyen varsa denesin yanliz unutmadan eger pudungli yapmak isterseniz yarim bardak seker koyun puding sekerli oldugu icin cok fazla tatli olabilir afiyet olsun

hatice dedi ki...

Fatoş hanım, elinize sağlık :)

ali dedi ki...

Eşim arada sırada sütlaç yapardı ama bir türlü benim istediğim kıvamı yakalayamamıştı.10 yaşında mihrişah adında kızım var beraber tarifinizi uyguladık mükemmel sonuç .Teşekkürler bu arada eşimide kızdırmayı ihmal etmiyoruz:):):)

Adsız dedi ki...

bu tarifi yaptım süper oldu bn ama 1 kaşık fazladan nişasta koydum hiç yemeyen arkadaşım bile çok beğendi elinize sağlık:)

hatice dedi ki...

Ali bey beğendiğinize çok sevindim :)

İsimsiz, ne güzel sevmeyenlerin bile beğenmesi :)

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ben tatlıcıda calııyorum cikolatalı ütlaç yapmayı deneyin tarif aynı sadece cikolatayı eritip ıcak halde tutuyoru ve sütlac koyulamadan hemen once cikolayı koyun (nisasta yerine birinc unu kullanın 1 kasık yoksa katı olur) buda benden olsun:D

Unknown dedi ki...

benimde sütlacım şimdi fırında sonucu sabırsızlıkla bekliyorum ama yaklaşık 1 saat oldu hala üstü kızarmadı acaba nedeni ne olabailir?

Adsız dedi ki...

benim eşimde sütlacı çok seviyor ilk defa yaptım ve çok beğendi anneminkinden güzel dedi :) sadece evde nişasta yoktu pirin unu koydum çok güzl oldu

vusale dedi ki...

cok tesekurler .ben yapdim tavsiye ederim.tarifi bizimle paylasdiqiniz icin cok tesekurller

Adsız dedi ki...

bu tarifin üzerine başka bir tarif tanımıyorum. bin kere yaptım hep aynı lezzet aynı tat . ellerinize sağlık paylaştıgınız ıcın coook tesekkur ederım
sevgılerımle
pınar

ayse dedi ki...

dayimlar yeni bir yer actilar,yemekleri super ama tatli yonunden eksikleri vardi,benden sutlac yapmami istediler,bu tarifi uyguladim.Az sonra gelip alacaklar bakalim musteriler de benim gibi beyenecekler mi?tesekur ederim sevgilerle...

nihan dedi ki...

merhabalar ilk sütlaç deneyimim olmasına rağmen tarifiniz harika oldu.Teşekkürler:))