Sayfalar

Pazartesi, Eylül 25, 2006

Köftesir



Tarifi lezzet sitesinde görmüştüm. Asıl tarifte köfteler çiğ bulgurdan ve yumurta ilave edilmeden yapılıyordı. Bu şekilde dağılacaklarını düşünerek tarifte biraz değişiklik yaptım.

Malzemeler:
  • 1 su bardağı köftelik ince bulgur
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • aldığı kadar un
  • 300 gr. kuşbaşı et
  • 1 kase sarımsaklı yoğurt
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • pul biber, kırmızı biber, tuz, karabiber
Hazırlanışı :

Bulguru üzerini kapatacak kadar sıcak su ile ıslatın. 10-15 dk. dinlendirin. Daha sonra 1 yumurta, tuz ve erittiğiniz tereyağını ekleyip yoğurun. Hamur kıvamına gelene kadar un ilave edin. (4-5 kaşık kadar) Hamurdan fındık büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde yuvarlayın. ( Hamur elinize yapışırsa elinizi çok az ıslatabilirsiniz) Kaynayan suda köfteleri 10-12 dk. haşlayın.

Bu arada bir tencereye 1 yemek kaşığı zeytinyağı koyup etleri ekleyin. Etler suyunu salıp çekene kadar pişirin. Eğer etler hala pişmemiş ise biraz sıcak su ilave edin. Etler piştiğinde tuzunu ve karabiberini ekleyip tavada biraz daha kavurun.
Küçük bir tavada kalan zeytinyağı ve pul biberi kızdırın. Haşlanan köfteleri tabağa alın. Üzerine sarımsaklı yoğurt dökün. Kavurduğunuz etlerden ilave edip en üstüne de hazırladığınız yağdan gezdirip servis edin.
Afiyet olsun...

19 yorum:

Adsız dedi ki...

mükemmel gözülküyor, en kısa zaman da deneyeceğim...

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık...ben bir türlü kayıtlı kullanıcı olamıyorum..verdiğim ismi kabul etmiyor..yardımcı olur musunuz?

şule&hatice dedi ki...

Nazlı teşekkür ederim. Umarım dener ve beğenirsin. Sevgiler...
Anonymous, other'ı seçip name kısmına adını yazıp Word Verification'ı da yazdığında olacaktır diye düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

haticecim aslında yumurtasız da olabilir. tabii denemek lazım da..annem bize kürt köftesi yapardı aynı bunun gibi...yumurtasız, unlu ama üstüne nane sosu dökerdi.çok severdim ben de...ellerine sağlık.kendine ve bebişine iyi bak....

şule&hatice dedi ki...

Sağol Aslıhancım, o şekilde de olabilir belki. Çok teşekkür ederim... Selamlar. Ezeli öpüyorum ...

Dilek'ce dedi ki...

Eline saglik Hatice, tam bugünlerde yapilabilecek tariflerden. Ben de köftesiri yumurtasiz ve sicak su da haslamadan tereyag, un ve biraz su ilavesi ile hazirliyorum ve dagilmiyor, sadece yazmak istedim:)

Adsız dedi ki...

Isim cok hos , bu yemegi yiyince "koftenin esiri" olacaksiniz der gibi de iddiali!Gercekten leziz gorunuyor...Sanirim damak tadimiz benziyor...
Size bazi teknik sorularim olacakti,mail ile yollasam olur mu acaba ? Eee tecrubenizden faydalanmak isteriz :)
Ellerinize saglik

Adsız dedi ki...

Dilek, teşekkür ederim. Aslında tarifte senin bahsettiğin gibi yapılıp suda haşlanıyordu. O şekilde cesaret edememiştim. Bir de öyle denemem gerek sanırım.
Lamamutfakta, beğendiğine sevindim yemeği. Faydalı olursa yardım etmek isteriz. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Çok lezzetli görünüyorlar. Elinize sağlık... En yakın zamanda uygulayacağım. Teşekkürler bu güzel tarif için...

Adsız dedi ki...

Hatice ellerine sağlık nefis görünüyor. Hayırlı ve bereketli ramazanlar diliyorum sevgiler Ebru

Adsız dedi ki...

Defterim ve Ebru, beğendiğinize çok sevindim yemeği. Size de hayırlı ramazanlar...

Adsız dedi ki...

harika olmuş...teşekkürler

Adsız dedi ki...

Merhabalar... Sitenizi bugün keşfettim. Çok harika bir site ve içinde güzel değişik tarifler var, yani anlayacağınız çok beğendim. Yemek harika olmuş, ellerinize sağlık. Tatmak isterdim, benimde bir sitem var banada beklerim.... Tekrar gelirim.... Sevgilerimle Nesrin Tarif Bahçesi

Adsız dedi ki...

Dila, beğenmene sevindim.
Nesrin, güzel sözlerin için çok teşekkür ederiz. Siten hayırlı olsun. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba 2 çocuk annesiyim.biri daha 6aylık diğer kızımsa 5 yaşında tariflerinizin pratik ve güzel oluşundan dolayı hepsini yapmak istiyorum.tatil dönüşü güzül tarflerle karşılaştım teşekkürler

Adsız dedi ki...

çok iyisiniz

Adsız dedi ki...

Sevde Hanım, tariflerin faydalı olması bizi çok sevindiriyor. Sevgiler...
Wew, teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Harika bir siteniz ve çok lezzetli yemek tarifleriniz var. Yavaş yavaş hepsini denemeye çalışıyorum. Bugün de Köftesir'i yaptım, gerçekten çok güzel oldu. Ellerinize sağlık..

Adsız dedi ki...

Gözde Hanım, teşekkür ederiz. Tariflerimizin denenip beğenilmesi çok mutlu ediyor bizi :)