Sayfalar

Cuma, Eylül 01, 2006

Kabaklı Çimdik Köfte



Bu yemeği ben çok sevdim. Tadı mantı gibi faydası daha fazla, yemesi çok zevkli. Denemenizi mutlaka öneririm. İlk bakışta malzemelerin birbiriyle uyumu konusunda endişe etsem de gerçekten çok lezzetli bir yemek. Tarifi Ayşe Tüter'in köşesinden aldım.

Malzemeler:

  • 300 gr aşurelik buğday (ıslatılmış veya haşlanmış)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 adet orta boy kabak (küçük küp kesilmiş, haşlanmış)
  • 1 çay bardağı mercimek (ben kırmızı kullandım)
  • 2-3 diş sarımsak (dövülmüş)
  • 1 su bardağı süzme yoğurt
  • 2 çorba kaşığı tereyağı
  • pul kırmızıbiber
Yapılışı:

Islatılmış buğdayı süzün, unlu suyu gidinceye kadar yıkayın. Derin bir tencereye koyun ve üzerini geçinceye kadar su ilave edin. Yumuşayıncaya kadar pişirin. Suyunu süzün. Ben buzlukta haşlanmış olarak duran buğdaylardan kullandım. Çözülmesini bekledim. Buğdaylara tuz ekleyerek yoğurun ve fındık büyüklüğünde köfteler yuvarlayın. Mercimeği unlu suyu gidene kadar yıkayın ve üzerine çıkana kadar su ekleyerek pişirin. Minik köftelere kabak ve mercimeği katıp karıştırın. Sarımsak, yoğurt ve su ile sarımsaklı yoğurt yapın. Kabaklı karışımın üzerine dökün. Kırmızı pulbiberi tereyağında kızdırın ve yoğurtlu köftelerin üzerine gezdirip servis yapın.

Afiyet olsun..

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhabalar yemeğin görüntüsü çok güzel .iştah kabartıyor. Elinize sağlık en kısa zamanda denenecekler arasında olacak Sevgiler Ebru

Berceste dedi ki...

Ince bulgurla Afyonlular goce koftesi diye birsey yapiyorlar, onun hala oglu bu yemek olsa gerek :) Oldukca lezzetli gorunuyor denenecekler arasinda kaydedildi ! Elinize saglik.

Adsız dedi ki...

esra, teşekkür ederim. bu yemeği ben de çok sevdim.

ebru, yemeği beğenmene sevindim. umarım denersin.

berceste, göce köftesini duymamıştım bir araştırayım. yöresel yemeklerimiz her zaman ilgimi çekmiştir. bahsettiğin köfte de mutlaka değişik ve güzel bir tariftir.

Basak dedi ki...

Şule, bu güzel tarif için teşekkür ederim. Bir etsiz tarif daha! :)
Biz de iki gündür benzer malzemelerle yapılan bir yemek yiyorduk, bugün bitti; ekşili mercimekli kabak. Yeşil mercimek, nohut ve enteresan bir kabakla yapılıyor. Bence sen de seversin.
Ben de önümüzdeki günlerde bu tarifi yapayım. :)

Adsız dedi ki...

başak tarifi beğenmene ve işe yarıyor olmasına sevindim. bahsettiğin ekşili kabak yemeğinin benzerini(nohutsuz olanını) hatice sitemize eklemişti, inşallah yakında onu da deneme fırsatım olur.

Basak dedi ki...

Gördüm Hatice'ninkini de bugün, gözümden kaçmış. :) Hatice, senin de eline sağlık.
Bir fırsatınız olursa diğer kabaktan bulmaya çalışın; çok farklı bir tadı var. Sanki balkabağı ile bu yeşil kabak arasında bir tadı ve yapısı var. Ben yeni yeni tanıdığım için anlatıyorum burada ama belki siz çoktan biliyorsunuzdur. :)
Dilerseniz fotoğrafı burada var.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

başakcım fotoğraflarını görmüştüm zaten, kabakları da. bizim civarda bulmak biraz zor. inşallah bir gün bir yerde denk gelir alırım ben de. sevgiler..