Sayfalar

Perşembe, Haziran 29, 2006

Etli Kabak Dolması



Bu yemeği annem hazırlayıp bize getirmişti. Sitede olmadığı için ben de eklemek istedim. Ama malum anneler göz kararı ölçülerle yemek yaptıklarından farklı bir yemek yaparken ölçerek hazırlatmaya hala alıştıramadım. Ben de yaklaşık ölçülerle tarifi veriyorum.

Malzemeler:

  • 6 adet küçük kabak
  • 150-200 gr. kıyma
  • 1/2 su bardağı pirinç
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 -1,5 yemek kaşığı salça
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 avuç kıyılmış maydanoz
  • tuz, karabiber, kırmızı biber
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 5 bardak su
Hazırlanışı :

Kabakları yıkayıp kabuklarını kabak soyacağı ile kazıyın. İçindeki çekirdekli kısmı boydan boya temizleyin. ( yada kabakları ikiye bölüp sadece bir tarafı da temizleyebilirsiniz) Tencereye yağı ve unu koyup biraz kavurun. Daha sonra salçayı ekleyin. Suyu unun topakalaşmaması için yavaş yavaş ilave edin. Tuzunu ekleyin. Tencerenin ağzını kapatıp kaynamasını bekleyin. Bu arada soğanı ince ince yemeklik doğrayın. Yıkanmış pirinç, kıyma, kıyılmış maydanoz , dilediğiniz miktarda tuz, karabiber, kırmızı biber ve doğradığınız soğanı iyice karıştırın. Bu malzemeyi kabakların içerisine doldurun. Tenceredeki sos kaynamaya başlayınca tek tek dolmaları içine koyun. Kapağını kapatıp ocağın altını kısın. Kabaklar yumuşayana kadar pişirin. Servis ederken üzerine kıyılmış dereotu serpebilirsiniz.
Afiyet olsun...

6 yorum:

vintage biscuit dedi ki...

YANINDA YOGURTLA NE GUZEL GIDER :)

Adsız dedi ki...

Vintage Biscuit, haklısın yoğurt ve dereotu ile harika oluyor...

Adsız dedi ki...

kruidnagel, o zaman deneyin derim haftasonu. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

tam da annemin ki gibi oldu ... tarifinize sağlık ... teşekkür ederim

şule&hatice dedi ki...

Gül, rica ederim. İstediğin gibi olmasına çok sevindim.

Unknown dedi ki...

harika olmuş ellerinize sağlık bende beklerim:)