Sayfalar

Perşembe, Haziran 22, 2006

Kuru Erikli, Cevizli Kek



Hatice ile birlikte yine bir Gimat ziyaretinde almıştım kuru erikleri. Bir kısmı ile annemin daha önce yaptığı hoşaftan yaptım. İçine bu sefer kuru kayısı da ekledim çok güzel oldu. Bu yaz sıcaklarında buz gibi bir hoşaf içmek isterseniz tavsiye ederim. Kuru eriklerimin bir kısmı hala bana bakıyordu :). İnternette bir arama yaptım türkçe sitelerde bir tarif bulamadım, aramamı ingilizce yapınca aralarından seçmekte zorlandım. Sonunda bu tarifte karar kıldım tabi kendime göre değişikliklerimi de yaptım. İçindeki muskattan mıdır bilmiyorum ama harika bir kokusu olan ve ağızda dağılan müthiş bir tat elde ettim. Bu arada kek yaklaşık 6 kişinin de onayından geçti. Ben kuru eriğin keke bu kadar yakışacağını doğrusu tahmin etmemiştim. Bir kenara not edin bu tarifi ve evinizde kuru erik olduğu bir zamanda mutlaka deneyin. Pişman olmayacaksınız. Yapıldığının ertesi akşamına kırıntısı bile kalmadı :).

20.07.2006: Çekirdeksiz kuru erik buldum. Metro, Real gibi büyük marketlerin organik gıda reyonlarında Tema marka organik kuru erik var. Çekirdeksiz ve tertemiz. Suda 1-2 saat beklettikten sonra kullanabilirsiniz.

Malzemeler:

  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • 1 bardak tozşeker
  • 2 yumurta
  • 2 su bardağı un
  • 1,5 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1/2 çay kaşığı muskat rendesi
  • 2/3 bardak süt
  • 2 yemek kaşığı limon suyu
  • 1 bardak dilimlenmiş kuru erik
  • 1 bardak ceviz
Yapılışı:

Bir gün önceden kuru erikleri 1 saat sıcak suda bekletin. Erikleri minik minik çekirdeğinden sıyırarak doğrayın. Kuruması için geniş bir kaba veya gazeteye serin. Ertesi gün erikleriniz kullanıma hazır hale gelmiştir. Kek için geniş bir kapta yağ ve şekeri iyice karıştırın. Yumurtaları teker teker ekleyerek çırpma teli ile karıştırmaya devam edin. Başka bir kaba un, karbonat veya kabartma tozu, tuz ve baharatları ekleyin. İlk karışıma süt ve limon suyu ile birlikte unlu karışımı da ilave edin. Pürüzsüz bir kıvama gelinceye kadar karıştırın. Erik kurularını ve cevizi de ekleyerek hafifçe karıştırın. Yağlanmış ve unlanmış dikdörtgen borcam kabınıza kek hamurunu dökün. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında 40-50 dk batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar pişirin.

Afiyet olsun..

Size de tırmıktan son haberler. Tırmığımız bizde bulunduğu süre boyunca oldukça hızlı büyüdü. Şimdi 3 aylık ama görseniz daha büyük görünüyor. Yaramazlıkları eve ve bize alıştıkça arttı :). Yandaki resimde de tırmığımız kendisi için canla başla çalışarak yapıp bitirdiğimiz tırmalama kulesinde (esniyor). Tırmıktan haberler ve fotoğraflar devam edecek :)

16 yorum:

sevdamavisi dedi ki...

merhaba,
kek harika görünüyor, deneyeceğim. 7 aydır sizi takip ediyorum, siteniz çok hoş. bana ilham olan sitelerden birisiniz...

tata dedi ki...

Ellerine saglik, cok güzel görünüyor. Zeytinyagli oldugu icin daha da sevdim, bu hafta sonu yapayim bari. Benim kuru erikler cekirdeksiz zaten, neden suya koymak gerekiyor?

Adsız dedi ki...

merhaba sule hanım;

Öncelikle yapmiş oldugum düzeltmeyi hoş görüyle karşılamaniz bana onur verdi.Gercekten yazilan yorumlara deger veriyorsunuz.O yüzden size teşekkürlerimi bir borç biliyorum.

Siteniz gercekten cok güzel ve yayıyladıklarınızda aynı şekılde mükemmel.Gercekten sizin işiniz cok zor.Bende bir aşcıyım.
Yayınladıgınız fotograflar mükemmel profosyenel cekim bende gercekten ona hayran kaldım.Bende kendi arşivime fotagraflı bir menü calişmasındayım önerilerinize ihtiyacim var.Yalniz bende ekipman eksigim var ona gore degerlendırırseniz sevinirim. bana yer ayırdıgınız icin teşekkür ederim.
( mail adresim: alfable1@mynet.com)

Adsız dedi ki...

ben ömer ---->

Adsız dedi ki...

Sevgili Sule

Kekin nefis görünüyor, ellerine saglik. Denemek üzere hemen listeme ekledim:) Eksi tadlara düskünlügümden dolayi kuru erigide cok severim, keke eminim cok yakismistir.

Sevgiyle, melekce

Adsız dedi ki...

Kek çok güzel kabarmış, mis gibi kokusunu hissetmeye başladım bile :)) Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

sevdamavisi senin gibi takipçilerimiz olduğunu bilmek bizi çok mutlu ediyor. sitemiz hakkındaki güzel sözlerin için teşekkür ederim :)

tata teşekkürler. tarifte yaptığım değişikliklerden biri de zeytinyağı kullanmak oldu. Gönül rahatlığıyla kullanabilirsin. Suda bekletmenin sebebi doğrayacak kıvama gelmesi için yumuşamasını sağlamak. Bu arada benim de bir sorum olacak çekirdeksiz kuru eriği nereden bulabilirim :)

ömer bey teşekkürler, sitemizi ve tariflerimizi beğenmenize sevindim. Bir aşçı tarafından fotoğraflarımızın beğenilmesi ayrıca hoşuma gitti. Fotoğraflarımız profesyonel olarak çekmesek de elimizden gelen en iyi açıda çekmeye çalışıyoruz. Yani bir tekniğimiz yok :) Sorularınız olursa cevaplamaya çalışırım.

melekçe beğendiğine sevindim. Mutlaka dene çok güzel oluyor. Erik de kekte muhteşem oldu :)

pembeli aslında çok kabaran bir kek hamuru olmadı ama fena değil :). Beğenmene sevindim.

Defne dedi ki...

Sevgili Sule, kekin lezzeti fotografindan belli, ellerine saglik. Gimat'a gidip de eli bos donmek mumkun degil zaten:) Iyi ki almissin bu erik kurularini ki boyle bir tarifi bulup bizimle paylasmani saglamis. Not ediyorum, mutlaka deneyecegim.

tata dedi ki...

Sevgili Sule, ben Almanyadayim. Burada kuru erik cekirdeksiz ve yumusacik bulunabiliyor (sanirim Amerikan mali), yani anladigim kadari ile ben keki yaparken kuru erikleri yumusatma faslini gecebilirim!
Sevgiler

Behiye dedi ki...

Şulecim kek nefis görünüyor,ellerine sağlık. Tırmık ise başka bir tatlı, sevmek istiyorum onu.Tırmanma kulesini siz mi yaptınız gerçekten, tebrik ediyorum sizi:) Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

defne teşekkürler. haklısın erik kurusu almasaydım böyle bir tariften haberim bile olmayacaktı :) beğenmene sevindim.

sevgili tata çok şanslısın. erikleri suda bekletme aşamasını geçebilirsin evet. hemen bu lezzete kavuşabilirsin.

behiyecim keki beğenmene sevindim. tırmık çook tatlıdır evet. gel bir gün bize sev :) tırmalama kulesini biz yaptık ama çok yorulduk :)

azna dedi ki...

Şule, müsait bir zamanınızda tırmalama kulesini nasıl yaptığınızı anlatabilir misiniz? Benim dört tane kedim var da :)

Margot dedi ki...

Merhaba,
Ellerinize sağlık! Zeytinyağlı bir tarif olduğu için çok hoşuma gitti. En kısa zamanda deneyeceğim!
:)

Adsız dedi ki...

sevgili azna başta sana oldukça zorlandığımızı ve vaktimizi aldığını söylemeliyim. Kabaca anlatayım istersen. İlk önce nasıl bir şey yapacağımıza karar verdik. En altına büyükçe bir parça kestirdik. Bir adet kalın kare ve ince yuvarlak tahta parçası alıp ölçülerini vererek kestirdik. Evin tabanı ve çatısı ayrıca basamaklar için parçalar kestirdik. Hepsini alıp eve getirdik. Eşim marangoz işleriyle uğraştı ve parçaları birleştirdi ben de dikiş kısmını elimden geldiğince yaptım. Ayrıca kalın ve ince tahta parçalarının dışını kaplamak için kalın ve ince halat ipi aldık. Sonunda bu kuleyi elde ettik. Tırmığımız uykusundan uyanınca kulesinde tırnaklarını biliyor :) Ayrıca en üst katına çıkıp oradan bizi gözetliyor.

Margot merhaba. Tarifi denersin ve memnun kalırsın umarım.

Adsız dedi ki...

kekinize söylenecek söz yok ellerinize sağlık, beni daha çok tırmık ilgilendirdi..allahım kedinizi ben bile görmediğim halde çok sevdim haberlerini ve fotoğraflarını bekliyoruz.sevgiler

Adsız dedi ki...

hatice teşekkürler. tırmığımızı tüm hayvanseverler görünce seviyor zaten. yeni fotoğraf ekledim bugün ona da bakabilirsin.