Sayfalar

Perşembe, Kasım 17, 2005

Etli Lahana Sarması



Bu aralar annemin tarifleri sitede sıklıkla yer almaya başladı. Ben hiç şikayetçi değilim, aksine sevdiğim lezzetleri tatma ve sizlerle paylaşma fırsatı doğuyor. Lahana sarması da bunlardan birisi. Kendi başıma yapmaya cesaret edemediğim bir yemek. Annem bu yapışında tarifi siteye koyabilmem için malzemeleri ölçmüş. :)

Malzemeler:

  • 200 gr kıyma
  • 1 su bardağı pirinç
  • 1 küçük boy lahana
  • 5-6 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 çay kaşığı karabiber
  • 1er çay kaşığı nane ve kırmızı pul biber
  • 1 avuç ayıklanmış maydanoz
  • 1 domates
  • 1 yemek kaşığı salça
  • tuz
Yapılışı:

Lahanayı 2 veya 3 parçaya bölün ve kaynamış suda 1-2 dk haşlayın. Haşlanan lahanaları soğuk suya alın, suyunu süzüp bir kenara alın. İçi için diğer malzemeleri bir kaba alın ve karıştırın. Lahanayı sarılacak şekilde parçalara ayırın, içlerine harç koyarak sarın. Tencereye dizdikten sonra üzerini geçmeyecek kadar sıcak su ekleyin. Kısık ateşte yaklaşık 1 saat pişirin.

Afiyet olsun..

15 yorum:

Tuhfe dedi ki...

Annenin ellerine sağlık. Lahana sarması ne güzel bir lezzet. Zahmet olmuş biraz ölçü işi annene, teşekkür ederiz her ikinizide tarif için.

ZeYNeP dedi ki...

anneciginin ellerine saglik, sende maharetlisin cok, vakit ayirsan sende bu kadar guzel yapabilirsin eminim.

sevgilerimle

zeynep

Burcu Özdoğan dedi ki...

Annenin ellerine sağlık Şule nefis görünüyor:)

Bengisu dedi ki...

Merhaba Şule,
annenin ellerine sağlık bir an ne çok özlediğimi farkettim lahana sarmasını. Bu gün bizimde menüde lahana sarması olacak büyük bir ihtimal çünkü çok severim bizlerle paylaşımın için sanada çok teşekküler sevgiler.
Hilal

Adsız dedi ki...

tuhfe ben de çok seviyorum. ve fırsat bulunca da anneme rica ettim yapması için. sağolsun beni kırmayıp uğraştı ben işten gelene kadar pişmişti bile :)

zeynepcim iltifatın için teşekkürler, sarma işini tek başına yapamam gibi geliyor ama emin de değilim. yaprak sarmasında yardım ederim ama :)

burcu teşekkürler..

bengisu özlediysen hemen yap tabi.. canının istediğini istediğin zaman yapabilmek güzel olsa gerek :) biz işyerinde olduğumuz için akşama kadar eve gidince de kelli felli yemekler hazırlayamıyoruz :)

Adsız dedi ki...

Şulecigim bende aynı senin gibi tek başıma yapmaya cesaret edemiyordum.Hatta birkaç denedim, sarma aşaması tamam ama pişince açılıyordu.Sebebi galiba düdüklü tencerede pişirmemdi,ama annemde hep öyle yapardı hiç açılmaz ve çokta güzel pişerdi.Şuan bu sorunları aştık ama yinede canım tek başıma yapmak istemiyor,yada lahana fazla geliyor diye bahaneler üretiyorum.Hatta annem kışın lahana yapraklarını biraz haşlayıp dondurucuya koymuş yazın bana göndermişti.Hem sarması çok kolay oluyor hemde yaz ortasında lahana sarması yiyebiliyoruz.Yani annelerde herşeye bir çözüm var.Annenin ellerine sağlık ve selamlar.

Adsız dedi ki...

Şulecim annenin ellerine sağlık gerçekten çok güzel görünüyorlar. Fazla geldiği için lahana pek almıyoruz eve fakat Zeynep arkadaşımın fikri çok güzel. Artık gönül rahatlığı ile pazardan lahana alınıp sarılabilir.. :-)
Sevgiler..

pınar dedi ki...

şule ben de bugün annemden istedim gitmeden lahana sarıver diye. çünkü kendim yapamıyorum.
senin annenin de eline sağlık.

Adsız dedi ki...

zeynep bu güzel fikir için teşekkürler..

elif teşekkürler. eğer küçük bir lahana alırsanız 2-3 günde bitirirsiniz :)Bizim sarmalar 2-3 günde bitti. tabi zeynebin önerisini de bir denemek lazım..

Adsız dedi ki...

Rica ederim Şulecigim.Bencede denemelisin.Aslında annemler bazende sarıpta koyduklarıda oluyor.Plastik herhangi bir kaba sarıp diziyorlar daha sonra çıkarıp sadece pişiriyorlar.Öylede güzel oluyor,tabiki tercih sizin.sevgiler........

ruchan dedi ki...

Annenin ellerine sağlık canım.. Ne zamandır bende lahana sarması yapmak istiyorum ama lahanaların hepsi dev gibi.. O yüzden alamıyorum. Geçen hafta kayınvalidem yapmışta gittim afiyetle yedim çok şükür. Şimdi resmi görünce yine canım çekti. Cumartesi günü de kendi annemle görüştüğümde lahana sarıyordu... Ben yine lahana sarması istiyorum yaa.
Sevgilerimle:)

Adsız dedi ki...

Pınar, afiyet olsun..

Zeynepcim, ben değil ama annem dener herhalde :)

Cimcime, bizim şansımıza migrosta küçük lahanalar vardı. Sen de bulabilirsin belki. En kısa zamanda yine lahana sarmana kavuşmanı dilerim :)

Adsız dedi ki...

deniztuzu anneme söyleyeyim denesin :) malum ben sarabileceğimi zannetmiyorum..

Adsız dedi ki...

Merhaba;

Ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor. Lahanayı ortadan ikiye veya üçe böldükten sonra tencerede haşlayın demişsiniz. Acaba bu haşlama süresi 2-3 dakika yeterli olurmu? İç yapraklar da bu sürede haşlanıyor mu? Yanıtlarsanız çok sevinirim.
Nilgün

Adsız dedi ki...

Nilgün teşekkürler. Annem tarifte de yazdığım gibi 1-2 dk kaynar suda haşlamış. Eğer lahanan çok büyükse 2-3 dakika tutabilirsin herhalde. Çok bekletmemesinin sebebi yaprakların sararken yırtılmasını engellemek sanırım. Demek ki bu süre yeterli oluyor.