Sayfalar

Salı, Haziran 13, 2006

Köfteli Çorba



Bu çorbayı yapalı 2 hafta oluyor ama eklemek şimdi kısmet oldu. Ankara'da havalar biraz serinlemişken bu çorbayı deneyebilirsiniz. Yanında salata ile hafif bir akşam yemeği elde etmiş olursunuz. Tarifi bu ayki Sofra dergisinin ekinde gördüm.

Malzemeler:

  • 250 gr kıyma
  • tuz, karabiber
  • kuru nane, köfte baharatı
  • 3 adet iri domates
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 8 s bardağı sıcak su
  • 1 -2 çorba kaşığı salça
  • 1 çay bardağı tel şehriye
Hazırlanışı:

Kıymayı tuz, kuru nane, karabiber ve köfte baharatıyla (yerine ben çeşitli baharatlar kullandım) iyice yoğurun. Köfteden parçalar koparıp bilye büyüklüğünde yuvarlak küçük köfteler hazırlayın. Domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğrayın ve bir tencereye alın. Üzerine yağı ekleyin, tuzunu ayarlayın ve 5 dk bu şekilde pişirin. Daha sonra üzerine 8 bardak sıcak suyu ilave edip karıştırın. Üzerine suyla açılmış salçayı ekleyerek karıştırın. Kaynamaya başlayınca, içine önce köfteleri ekleyip 5 dk pişirin. Sonra tel şehriyeleri ilave edip 15 dk daha pişirin.

Afiyet olsun..

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Çorba çok lezzetli görünüyor, bu tarifi en kısa sürede deneyeceğim, fakat havaların serinlemesini beklemeden :))

Nilüfer dedi ki...

Ben de dergiyi dün aldım bu tarifi gördüm İnci çok sever diye düşündüm. Çocuklar için çok besleyici, büyüklere güzel bir sunum,eline sağlık :)
sevgiler

Adsız dedi ki...

pembeli hemen dene o zaman :) beğenmene sevindim.

nilüfer ben de bugün tarifi yazmak için oturduğumda 1-2 dk düşündüm tarifi nereden almıştım diye :) sonunda hatırladım.

Adsız dedi ki...

selam..blogunuz cok güzel...köfteli corbanizda cok lezzetli görünüyor ellerinize saglik sevgiler
www.blogcu.com/oezlem

Adsız dedi ki...

tariflerin çok güzel bu yemeği bu akşam mutlaka yapacağım teşekkürler

Adsız dedi ki...

özlem teşekkürler. çorbayı beğenmene sevindim :)

zeliş tariflerimizi beğenmene sevindim. hatice uzun zamandır tarif ekleyemedi. yakında onun tariflerini de görebileceğiz.

Adsız dedi ki...

Tarifleriniz genellikle çok güzel:))
Bu çorbayı akşama yapacağım. Çocuklar için oldukça besleyici görünüyor.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Tanay, tariflerimizi beğenmene sevindim. Akşama umarım çorbayı beğenerek tüketirsiniz.

Adsız dedi ki...

ya iste bizim tel sehriye corbamizi, ne guzel neselendirmissiniz.ben corbanin icinde pek kiymayi sevmem ama kofte seklinde gorunce fotografta hosuma gitti dogrusu...

ben bazen tel sehriyeyi tarhaninin icine falan atiyordum, kolay tuketeyim diye (esim tel sehriye corbasini sevmiyor da) ama kofteli tel sehriyeyi sevecektir eminim, deniyecegim

Adsız dedi ki...

defne nur fotoğrafı beğendiğine sevindim. eşin de umarım köfteli versiyonu beğenir :)

Adsız dedi ki...

Çorba nefis olduuu:)) Oğlum her ne kadar içinden köftelerini seçmeye meyletse de..İnsanın içini ferahlatan bir tadı var.

Adsız dedi ki...

tanay beğenmenize sevindim :). Afiyet olsun sana ve oğluna da :)

ipekbocüüü dedi ki...

muhteşemm görünüyoor...hemen bu akşam denenecek:))

ipekbocüüü dedi ki...

mükemmel görünüyor!! akşam deneneceeek:))