Sayfalar

Cuma, Eylül 09, 2005

Parmak Bisküvi















Çayın yanına çabucak hazırlanabilecek; yemesi çok zevkli bir bisküvi oldu bunlar ve dün, akşam çayımıza eşlik ettiler. Tarifi Ünver Un isminde bir un markasının sitesinden almıştım.
Tarifi yine değiştirerek yaptım; mısır ununu biraz azalttım, sıvıyağ kullandığım için hamur toplanabilsin diye 1 yumurta ekledim ayrıca biraz kabartma tozu ve vanilya kullandım.

Malzemeler :

  • ½ su bardağı mısır unu
  • 2/3 su bardağı pirinç unu
  • 1 su bardağı un
  • 2/3 su bardağı pudra şekeri
  • ½ su bardağı sıvıyağ
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket vanilya
  • ½ çay kaşığı kabartma tozu
  • Üzeri için; pudra şekeri
Hazırlanışı :

Yumurta ve pudra şekerini bir kabın içerisinde karıştırın. Içerisine yağı ilave edin. Daha sonra diğer malzemelerin hepsini ekleyerek ne sert ne de çok yumuşak olan bir hamur elde edin. 18*27 genişliğinde bir tepsiye ( ben 16*27 genişliğinde borcam kullandım) yağlı kağıt serin ve hamuru düzgün bir şekilde tepsiye yayın. Hamurun üzerine çatal batırarak şekiller verin. 9*27'lik iki tane parça olacak şekilde hamuru uzun kenarında ikiye kesin. Daha sonra 2 cm?lik şeritler halinde her parçayı kesin. . Yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirin. Önceden ısınmış 165-170 derece fırında yaklaşık 20 dk. kadar pişirin. Fırından çıkarıp tel ızgara üzerine bisküvileri koyarak soğumalarını sağlayın. Üzerlerine pudra şekeri serperek servis edin.
Afiyet olsun...

6 yorum:

Basak dedi ki...

Hatice Merhaba, fotoğraf çok hoş görünüyor. Tadı da tahmin ettiğim gibiyse, ooh afiyet olsun. :)
Eline sağlık.

Adsız dedi ki...

Teşekkürler Başak, fotoğrafı beğendiğine sevindim. Akşam çektiğim için fazla aydınlık olmadı ama. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

hatice hanım mail için teşekkürler.
kurabiyeler çok hoş elinize saglık. bu kurabiyeler gevrek bisküvi kıvamındamı yoksa savayer bisküvisi gibi yumuşak bir kıvamdamı . yumuşaksa pasta için yapmak istiyorum elimin altında bulunsun diye. ama bisküvi gibi gevrekse içine ceviz üzüm katmak istiyorum.ayrıca tarçın katsam nasıl olur. cevabınıza göre uygulacagım. teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Rica ederim Meliha Hanım,
kurabiyeler gevrek oluyor. İstediğiniz eklemeyi yapabilirsiniz yakışır bence ama sade de tadı güzel oluyor.
Sevgiler...

Tutku dedi ki...

ben bu kurabiyeyi kurabiye kallıplarından yaptım o da çok güzel oldu bi de içine biraz portakal suyu koymuştum kışın o da çok güsel olmuştu :)) ama ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Dudku, afiyet olsun...