Sayfalar

Cuma, Temmuz 07, 2006

Fındıklı Kurabiye



Kurabiyeleri yapalı 2 hafta oluyor. Yaptıktan hemen sonra 5-6 tanesini ayırdım ve geri kalanını buzluğa koydum. Onları da ikişer ikişer iş yerime getirip çayımın yanında tükettim. Tarifi Oktay Usta'yla Lezzet Yolculuğu kitabından aldım. Tabi ki margarin kullanmadım ayrıca tariften farklı olarak kurabiyelerin üzerine yumurta sarısı sürdükten sonra fındığa batırdım.

Malzemeler:

  • 1 paket tereyağ (ben 50 gr tereyağ ve 1 çay bardağı zeytinyağı kullandım)
  • 1 su bardağı + kurabiyeleri batırmak için fındık
  • 2 adet yumurta (birinin sarısı ayrılacak)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Alabildiği kadar un
Yapılışı:

Bir kaba yağı, yumrtayı, toz şekeri ve toz fındığı koyup karıştırın. Un, kabartma tozu ve vanilyayı ilave edip yoğurun. Kıvamı kulak memesinden biraz daha yumuşak olacak ama benimkiler daha sert oldu. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yuvarlayarak dizin. Üzerine yumurta sarısı sürdükten sonra bir kaseye koyduğunuz fındığa batırın. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Ben biraz fazla beklettiğim için kurabiyeler de biraz sert oldu.

Afiyet olsun..

9 yorum:

sevdamavisi dedi ki...

kurabiyeleri görünce çok canım çekti ya... cidden uzanabilsem alıp yiyeceğim.eline sağlık güzel görünüyor

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyorlar

Adsız dedi ki...

arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler. beğenmenize sevindim :)

Adsız dedi ki...

teşekkürler resmini beğenmene sevindim. her zaman bekleriz.

Adsız dedi ki...

ipek teşekkürler. bana da kabak tatlısı annemi hatırlatır ama neyseki anneciğimle aynı şehirdeyiz. Fındıklı kurabiyeleri beğenirsin umarım :)

Evren Yasa dedi ki...

Hersey birbirinden guzel bu sitede, enfe s hem fotograflara hem tariflere bayiliyorum, elinize saglik.

Adsız dedi ki...

bu tür yorumlar beni acayip mutlu ediyor. çok teşekkürler düşüncelerin için..

Adsız dedi ki...

ben hülya top tarifinizi çok beyendim elinize saglık

Adsız dedi ki...

hülya beğenmenize sevindim.