Sayfalar

Çarşamba, Şubat 15, 2006

Sevgililer Günü Pastası




Bu aykı etkinliğin konusu sevgililer günü lezzetleri. Ben de bu pastayı etkinliğe katılmak için hazırladım. Aslında krem şanti kullanmak istemiyorum pastalarda ama pembe renkli bir pasta elde etmenin en kolay yolu buydu.

Sevdiklerimizi her zaman hatırlamak dileğiyle...

Malzemeler :

Pandispanya için :
  • 3 adet yumurta
  • 2 kahve fincanı şeker
  • 3 kahve fincanı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
Krema için:
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1/2 yemek kaşığı nişasta
  • 2-3 yemek kaşığı şeker
  • 7-8 adet Çilek

Üzeri için :
  • 1 paket çilekli krem şanti
  • 1 su bardağı süt
  • 1 /2 çay bardağı krem şanti
  • 1/2 den çay bardağından biraz az süt
Hazırlanışı :

Pandispanya için yumurta ve şekeri iyice krema kıvamına gelene kadar çırpın. Daha sonra un, vanilya ve kabartma tozunu eleyerek karışıma ekleyin. Karıştırıp, yağladığınız kalp şeklindeki kalıba yayın. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirin.

Krem şanti ile sütü mikserle sertleşene kadar çırpın ve kullanacağınız zamana kadar buzdolabında bekletin. Sade krem şantiyi de ayrı bir kapta çırpıp onu da buzdolabında bekletin ( ben 1 çay bardağı şanti kullandım ama fazla geldi)

Krema için verilen malzemeleri (çilek hariç) bir tencereye koyup muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirin. Ocaktan aldıktan sonra mikser ile 5 dk. çırpın.

Pandispanyayı enine ikiye bölün. Alt katı 4-5 kaşık süt ile ıslatın. Hazırladığınız kremayı kekin üzerine yayın. Çilekleri dilediğiniz şekilde dilimleyip kremanın üzerine yerleştirin. Kekin diğer parçasını çileklerin üzerine kapatın ve 4-5 kaşık kadar süt ile ıslatın. Çilekli krem şanti ile pastanın üzerini kaplayın. Sade krem şantiyi sıkma torbasına yerleştirip pastanın kenarlarını süsleyin. Ben evdeki yapma çiçeklerden uygun olan birkaç tanesini pastanın üzerini süslemek için kullandım.

Afiyet olsun...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

N.E.Y., çok teşekkür ederim...

Sibel dedi ki...

Çok tatlı bir rengi var pastanın Hatice, eminim tadı da harikadır. Ellerine sağlık!

Adsız dedi ki...

Sibel teşekkür ederim, beğendiğine sevindim. Evet tadı da çok lezzetliydi. Sevgiler...