Sayfalar

Pazartesi, Şubat 27, 2006

Kavurmalı Patatesli Börek



Bu börek tarifini ve resmini bize işyerimizden sevgili Elif gönderdi. Biz de tadının çok güzel olacağını tahmin ettiğimizden dolayı sitemize koymaya karar verdik. Elif'in mailini aynen aşağıya kopyalıyorum. Tarif ve fotoğraf için teşekkürler Elif..

Malzemeler:

-5 adet orta boy haşlanmış patates
-1 su bardağı süt
-1 kase kavurma
-2 çay kaşığı tarhun otu (ben erzurumdan almıştım oraya has bir ot burda nerde var bilmiyorum)
-tuz arzuya göre de biber

Yapılışı:

Aslında yufkaları üstüste koyarak ve araya harç koyarak yapılan bir börek ama ben servisi kolay olsun diye rulo yaptım. Tek yufkayı tezgaha serip içine karışımdan koydum rulo yapıp uzun sicim gibi olan ruloyu büzüp tepsiye yerleştirdim. Diğer ikisini de bu şekilde yaptım. Üzerine yumurta sarısı ve çörek otu serptim. Fırına koymadan önce yarım çay bardağı sütü de üzerine gezdirip 180 derece sıcak fırında 40 dk pişirdim. Nefis oldu.

2 yorum:

Zeynep Seda dedi ki...

Sule,

Borek inanilmaz guzel gorunuyor! Ellerine saglik hem senin hem Elif'in.

Siten cok guzel tariflerin de oyle. Siteni portakal agacindan buldum, benim de bir blogum var ziyaret edip yorum birakirsan cok sevinirim

http://zeynebinmutfagi.blogspot.com

Hoscakal..

Adsız dedi ki...

zeynep böreği beğenmene sevindik. Siteyi hatice ve ben birlikte yürütüyoruz. senin de yeni siten hayırlı olsun.

sevgiler..