Sayfalar

Pazartesi, Eylül 02, 2013

Krem Peynirli ve Domatesli Galette
























Hafta sonlarım artık çok farklı geçiyor. Ankara'nın sıcağında bu gün ne yapsak, nereye gitsek demeyeli uzun zaman oldu. Hafta sonlarımız bahçemizde geçiyor. Sıfırdan kendi zevkimize göre eşimin yapmış olduğu mutfakta kendimi kaybediyorum. Bu durumdan tüm aile oldukça memnun. Sürekli yeni tarifler deniyorum ve geçmiş tariflerden tekrarlıyorum. Komşu bahçenin çocuklarıyla oynayan kızlarıma ve arkadaşlarına yapmış olduğum elmalı kurabiyeden, çikolatalı kekten ikram etmek hem beni, hem Eylül'ü, hem de çocukları çok mutlu ediyor. Bu tarifi de ilk denediğimde tam buğday unundan ikincisinde ise normal undan yaptım. Resimde görmüş olduğunuz tam buğday unlu bana daha lezzetli geldi. Mutlaka denemenizi öneririm. Ağızda dağılan hamuru ve taze soğan-domates-peynir üçlüsünün lezzeti bir araya gelince muhteşem bir tat ortaya çıkıyor.

* Tarif, Lezzet dergisinin Mart-2012 sayısından alınmıştır.

Malzemeler:
Hamuru İçin:
  • 1+1/4 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 113 gr tereyağı, soğuk ve küp doğranmış
  • 2-3 yemek kaşığı soğuk su
  • 4-5 dal taze kekik, 1-2 çay kaşığı kuru kekik kullandım
İç Harcı İçin:
  • 200 gr krem peynir (ben daha az miktarda labne kullandım, göz kararı sürdüm)
  • kiraz domates, 1 adet domates
  • 3 adet taze soğan
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • tuz, karabiber
Kenarları İçin:
  • 1 yumurta sarısı
Yapılışı:

Hamur için un, tuz, tereyağı ve kekiği bir kaseye alın. Robot yoksa parmak uçları ile ovarak kırıntı haline getirin. Sonra soğuk su ekleyerek hamur elde edin. Hamuru streç filme sararak buzdolabında yarım saat bekletin. Çıkarttıktan sonra merdane ile açın. Kenarlarda 2 -3 parmak boşluk bırakarak peyniri sürün. Üzerine varsa kiraz domates yoksa dilimlenmiş domatesi üzerine yerleştirin. Küçük bir kasede taze soğan karabiber, tuz ve zeytinyağını harmanlayın. Domateslerin üzerine serpiştirin. Kenarda bırakılan hamurları domateslerin üzerine doğru kıvırın. Kıvrımlara fırça ile yumurta sarısı sürün. Bizde bu işi Eylül yaptı. :)
180 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: