Sayfalar

Pazartesi, Mart 13, 2006

Vişneli, Kakaolu Kek



Yumurtayı markalı da alsak, browni yapmaya cesaret edemiyorum. Geçen gün de yine canım tatlı isteyince bvrownimsi bir şey yapayım dedim ve ortaya vişneli bu kek çıktı. Hatice ile eğitimde olcağımız için yorumlarınıza geç cevap verebiliriz.

Malzemeler:

  • 3 adet yumurta
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1/2 çay bardağı süt
  • 1 - 1,5 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 bardak dövülmüş ceviz
  • 1 bardağa yakın zeytinyağı
  • 1 kase kadar donmuş vişne
  • 1/2 paket kabartma tozu
Yapılışı:

Bir kapta yumurta, şeker ve kakaouyu mikserle çırpın. Yağ ekleyerek biraz daha çırpın. Daha sonra süt ve kabartma tozu ile unu ilave edin ve tahta bir kaşıkla karıştırın. Son olarak ceviz ve vişneleri ekleyin. Yağlamış olduğunuz 26 cm'lik kelepçeli kalıbınıza boşaltın ve önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirin. Kürdan batırıp çıkarttığınızda temizse pişmiş demektir.

Afiyet olsun..

9 yorum:

Anastasia Konstantakatou dedi ki...

mmmmmmmmmmmmmmmmmmm yemek!

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım keşke yazdan dondurucuya koysaydım.peki reçeliyle olmazmııı.

Adsız dedi ki...

gercekten cok güzel görünüyor bende receliyle olurmu diye soracaktım bide normal ortası delik kalıptada yapabilirmiyiz?tesekkür ederim

Adsız dedi ki...

Kakaoyla vişnenin uyumuna hayranım... 2 malzeme birbirine ancak bu kadar yakışır. Bence denemeye değer. Ellerine sağlık:))

Adsız dedi ki...

cennet ve tuğba vişne reçelinin taneleriyle de olur diye düşünüyorum. bir denemek lazım :). Tuğba ortası delik kalıpta da yapabilirsin.

şeyma ben de çok seviyorum bu ikiliyi. gerçekten de çok yakışıyorlar.

Adsız dedi ki...

Şulecigim kekin çok güzel gözüküyor.Aslında farklı şekilde yapılan yani üstüne pişmemiş karışımdan dökmeden yapılan browni tarifleride var.Bende ıslak keki çok yapardım malum sebepten bende yapmıyorum.Ellerine sağlık .....

Adsız dedi ki...

zeynepcim evet haklısın üstüne bir şey dökmeden de browni oluyor. ben de rastlamıştım hatta dışarıda yemiştim de :)

Adsız dedi ki...

Sevgili Şule
Dün kekini denedim tarife aynen uydum.Vişneleri de konserve vişneden çekirdeklerini çıkarıp suyunu süzüp kullandım.26 cm lik kelepçeli kalıp kullandım bende.Yumuşacık nefis bir kek oldu tarif için teşekkürler.Ellerine sağlık yeni tariflerde görüşmek üzere.....

Adsız dedi ki...

mavi44, tariflerimiz denenip bir de beğenilince çok hoşuma gidiyor doğrusu. bunu yorumlarınızla da belirtince çok mutlu oluyorum. site amacına ulaşıyor demek ki. keki beğenmenize de çok sevindim. afiyet olsun...