Sayfalar

Pazartesi, Ağustos 13, 2012

Susam Kaplı Rulo Köfte ve Fırında Sebze


Ben köfte yanında pilav yiyemeyenlerdenim, köfte ekmek içerdiği için pilavla bütünleyemiyorum. Bu nedenle yanında sebze ya da patates tercih ediyorum. Susam kaplı rulo köfte ve fırında sebze de benim sıklıkla tercih ettiğim bir ikili. Her ikisi de oldukça pratik ve lezzetli. 

Susam Kaplı Rulo Köfte;

Köfte Malzemeleri - 4 kişilik;
  • 300gr orta yağlı kıyma,
  • 1 orta boy soğan,
  • 1-2 diş sarımsak,
  • 2 dilim ekmek içi,
  • 1 yumurta,
  • 1/2 yemek kaşığı salça,
  • 3-4 yemek kaşığı haşlanmış bezelye
  • tuz, kimyon (ben köftede sadece kimyon kullanıyorum, siz çeşitlendirebilirsiniz),
  • 1-2 yemek kaşığı zeytin yağı (yağsız kıyma tercih ettiyseniz, bu şekilde yağlandırabilirisiniz.)

Üst Kaplama için;
  • 1 yumurta sarısı,
  • Susam.
Kıyma, küçük doğranmış soğan,  ezilmiş sarımsak, ufalanmış ekmek içi, yumurta, salça, tuz, baharat bir kapta iyice harmanlanır. Son aşamada ezilmemeleri için bezelyeler ilave edilip tekrar harmanlanır.
Köfteye rulo şekli verilip uygun bir borcama yerleştirilir.  Üzerine bir yumurtanın sarısı fırça yardımıyla sürülüp, susam serpilir.  Borcamın içine 1 çay bardağı su eklenir, fırına verilir.

Pişirme Süresi: 40dk-200 derece fırında

















Fırında Sebze;

Malzemeler;
  • 15-20 adet arpacık soğan,
  • 6 adet mantar,
  • 3 adet kırmızı biber,
  • 2 yemek kaşığı yağ,
  • pulbiber,tuz.
Arpacık soğanlar soyulur (kolay soyulabilmesi için 5-10 dk ılık suda bekletebilirsiniz), mantarlar ve kırmızı biberler istenilen ölçüde doğranır. Tüm malzemeler karıştırma kabına alınır, üzerine yağ, tuz, pulbiber ilave edilir, harmanlanır. Karışım fırın poşetine konulur, poşetin ağzı bağlanıp iki yerinden delinir. Fırına verilir.

Pişirme Süresi: 30dk.-200 derece fırında













Hiç yorum yok: