Sayfalar

Pazartesi, Nisan 12, 2010

Armutlu, Lor Peynirli Kek


Bu nefis keki 1 hafta önce kızım uyurken, kuzucum yeğenimle birlikte yaptık. İstanbul'dan bize yatılı gelmişlerdi, bir kek yedirmeden göndermek olmazdı :P. Cem de, Eylül de keki çok sevdiler. Cumartesi- Pazar açık hava keyfi yaptığımız Eymir Gölü ve okulumuzda çayımızın yanında afiyetle tükettik. Çocukların da severek tükettiği bu besleyici keki yapmanızı öneririm. Tarifi Lezzet dergisinin ekinde gördüm, un miktarında değişiklik yaptım ve kekunu kullanmadım. Yalnız Cem kuzumla kek yapmaya daldığım için ölçüler gramla kaldı. Dileyen olursa evde ölçüp size yazabilirim.

Malzemeler:

  • 300 gr un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 125 gr ceviz içi (iri doğranmış)
  • 150 gr lor peyniri
  • 2 orta boy armut (400 gr)
  • 2 yumurta
  • 1 bardak şeker
  • 125 ml sıvıyağ
  • 125 ml süt 

Yapılışı:

Yumurta ve şekeri iyice çırpın. Yağı, sütü ekleyip karıştırın. Büyük bir kaseye unu kabartma tozu ile birlikte eleyin. Lor peynirini, ceviz içini ve küp doğranmış armutları ilave ederek karıştırın. Sıvı karışımı katı karışıma ilave edin ve tahta bir kaşıkla karıştırın. Yağlanmış ve unlanmış kek kalıbına veya muffin kağıtları serilmiş muffin kalıplarına kek hamurunu paylaştırın. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirin. 

Afiyet olsun..

3 yorum:

anneanneninemekleri dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

Şule dedi ki...

teşekkür ederim :)

Adsız dedi ki...

Merhaba kek çok lezzetli görünüyor denemek isterdim ama gramsız ölçüleri bulamadım...