Sayfalar

Perşembe, Nisan 05, 2007

Yeşil Mercimek Köftesi



Yeşil mercimek besin değeri açısından et ile aynı ise acaba kıyma yerine kullanarak köfte yapılabilir mi deyip denediğim bir tarif. Lezzeti çok hoş oluyor; özellikle vejeteryanlar için güzel bir alternatif olabilir diye düşünüyorum. Köfteleri önce fırında pişirmiştim; bu yöntemle biraz kuru oluyorlar. Az yağda kızartarak daha iyi sonuç alındığını söylemeliyim ( köftelerin dağılmamasına özen gösterin).

Malzemeler:

  • 1 su bardağı yeşil mercimek
  • 1 yumurta
  • 1 soğan
  • 1 diş sarımsak
  • tuz, karabiber, kekik
  • 3-4 yemek kaşığı sıvıyağ
  • aldığı kadar galeta unu

Hazırlanışı:

Mercimeği bir gece önceden suda bekletin. Daha sonra mercimekler iyice yumuşayana kadar pişirin. ( Kaynarken su azaldıkça biraz biraz sıcak su ekleyin ki piştiğinde sulu kalmasın) Mercimekler ılık veya soğukken içerisine soğanı rendeleyin. Sarımsağı dövüp ekleyin. Yumurtayı kırıp baharatları ve yağı ilave edin karıştırın. Köfte kıvamına gelene kadar galeta unu ekleyin ( ben 1 su bardağı kadar eklemiştim). Sonra köfte şekli vererek dilerseniz sıvıyağda kızartarak dilerseniz yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizerek 190 derece fırında pişirin.

Afiyet olsun...

17 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık değişik bir lezzet.Kesinlikle deneyeceğim.

Adsız dedi ki...

Sevgili Şule, umarım deneyip beğenirsin. Sevgiler...

elma kurdu dedi ki...

bizim memlekette yeşil mercimekten alacatene diye bir yemek yapılır eşim çok sever ama ben çok fazla pişiremiyorum nedeni ise çok pratik ve lezzetli bir yemek olmasına rağmen mercimekleri uzun uzun ayıklasam dahi içinden çıkan ve her defasındada eşime denk gelen taşlar ama bu tarif çok hoş taşlara rağmen deniycem zira ev de çok fazla yeşil mercimek var

Adsız dedi ki...

Benzer bir köfetiyi yıllar önce üniversite hazırlıkta İngilizce öğrenmek için İngiltere'ye gittiğimde çalıştığım otelde yemiştim. İçine taze kişniş, veya yoksa toz kişniş koyuyordu otelin aşçısı. Türkiye'ye döndükten sonra taze kişniş bulamam diye, mısır çarşısından tanesini alıp, evde minik değirmenimde öğüterek kullanıyordum. Şimdi ise aynı taneleri saksıya ekip, taze kişnişimi (maydanoz ve fesleğen gibi) balkonumda yetiştiriyorum. Şiddetle tavsiye edilir!!!

Adsız dedi ki...

Merhaba Hatice,
Mercimegi cok severim ve cok lezzetli bir tarife benziyor.
Bu tarifin hemen hemen aynisi benim Hindistan yemek kitabinda var ama hic denemedim cunku kuru bir tadi olur diye dusunuyordum. Fakat senin sitede gorunce icim ferahladi:)))Simdi gonul rahatligiyla deneyebilirim.
Selamlar

Adsız dedi ki...

Elma Kurdu,ayıklaması zahmetlidir ama marketlerden aldığımız mercimeklerden çok daha lezzetlidir sanırım. Deneyip umarım beğenirsiniz.

Anonim, hiç kişniş kullanmadım şimdiye kadar. En kısa zamanda alıp deneyeceğim. Teşekkür ederim önerin için.

Momoftwins, yazdığım gibi fırında pişince biraz kuru oluyor ama kızartınca lezzeti çok güzel oluyor. Umarım sen de beğenirsin. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Arkadaşım ellerine sağlık oyunuma katılısran sevinirim...

Adsız dedi ki...

tarifler güzel

Adsız dedi ki...

Esra, teşekkür ederim.

Anonim, teşekkürler...

Adsız dedi ki...

ilginç hiç görmemiştim ellerinize sağlık bu tarifi denicem mutlaka

Adsız dedi ki...

Papatya denediğinde de yorumunu paylaşırsan çok sevinirim. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Hatice merhaba, bu tarifi sayfanda gorup ilk deneyen benmiyim bilmiyorum ama sanirim deneyip ilk yorum yazan ben olacagim:))kesinlikle cooook harika oldu, ben tavaya biraz yag koyup kizarttim, vede vejeteryan oldugum icin zaten ayrica bayildm:))Ellerine saglik vede paylasimin icin cok tesekkurler:))saglicakla...

Adsız dedi ki...

Arzu c, evet deneyip ilk yorumu sen yazdın. Beğenmene çok sevindim. Ayrıca yorum yazdığın için de çok teşekkür ederim. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba ben de bu yemeği yapmak istiyorum ama çalıştığım için annem bana kıyamıyor. yemek yapmaya bayılıyorum ama annem izin vermiyor aşçılar ne işe yarıyor diye söyleniyor. Ben işteyken annem hep beni arıyor. Bugün ne yemek istersin diye bende yemek tarifleri arıyorum haliyle o yüzden bu sitenin adını hiç unutmuyorum bu akşam bu yemeği yiyeceğim. Merak ettim doğrusu tşekkürler!!...

Adsız dedi ki...

Kelebek, afiyet olsun. Umarım beğenmişsindir.

Adsız dedi ki...

denedim çok farklı değişik bir lezzet oldu (içine ayrıca kimyon ekledim)
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Haklısınız, kimyon çok iyi fikir :)) Teşekkürler...