Sayfalar

Pazartesi, Mayıs 01, 2006

Damla Çikolatalı, Cevizli Kek



Keki haftasonu bizde olan ablamlar ve annem için yaptım. Orjinal tarifi Remix-II'de gördüm, bazı değişiklikler yaptım. Asıl tarifte damla çikolata yoktu ve cevizli kek olarak geçiyordu. Yuvarlak kek kalıbında yapın diyordu fakat serviste kolaylık olsun diye ben muffin kalıplarımda yaptım, 21 adet muffin çıktı.

Malzemeler:

  • 2,5 - 3 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • yarım su bardağı tereyağı+zeytinyağı karışımı
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı şeker(tatlı seviyorsanız daha fazla)
  • 1 su bardağı dövülmüş ceviz
  • 1/2 su bardağı damla çikolata
  • 3 yumurta
Yapılışı:

Yumurta ve şekeri mikserle iyice çırpın. Üzerine un ve kabartma tozunu eleyin, karıştırın. Yağı ekleyin karıştırın. Sütü ekleyin karıştırın. En son ceviz ve damla çikolatalarını ekleyin. Hafifçe karıştırdıktan sonra yağlanmış bir kalıba veya muffin kalıplarına dökün. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 40-45 dk pişirin.

Afiyet olsun..

6 yorum:

Sibel dedi ki...

Hemen eve gidip kek pişiresim geldi iyi mi? Biz blogger kızlar hiç iyi örnek olmuyoruz birbirimize hiiiç!! :)) Ellerine sağlık Şulecim!

Adsız dedi ki...

sibel haklısın bence de :)

Adsız dedi ki...

Kek nefis görünüyor,ellerinize sağlık.Sizi linklerime ekledim,sürekli ziyaret etmek istiyorum.
Sevgilerimle...

vintage biscuit dedi ki...

hemen kolları sıvıyorum . çok şık duruyorlar , canım çektii:)

Adsız dedi ki...

beyhan beğenmene sevindim. her zaman bekleriz.

vintage biscuit, umarım deneyince bizim gibi beğenirsin.

Adsız dedi ki...

ben de bu keki denedim ama çikolatalar dibine çöktü.çökmemesi için bir püf noktası var mı?