Sayfalar

Çarşamba, Ocak 25, 2006

Zeytinyağlı Kereviz Dolması



Bu tarif Sevgili Hatice ( Portakal Ağacı ) 'ye ait. İlk kereviz yemeğimi bu tarife göre yapmış ve tadını çok beğenmiştim. Göze de hitap eden bir sunumu olduğundan hep bu şekilde pişirmeyi tercih ediyorum.


Malzemeler :

  • 2 adet kereviz
  • 1 adet havuç
  • 1 adet patates
  • 1 çay bardağı bezelye
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 adet soğan
  • 1 adet limon
  • 1 avuç kıyılmış maydanoz veya kereviz yaprağı
  • tuz
  • Sıcak su

Hazırlanışı :


Soğanı yemeklik doğrayıp bir tencereye alın. Zeytinyağını ilave edin. Havuç ve patatesleri küçük küpler halinde doğrayın. Havuçları da tencereye ekleyip soğanla birlikte 5 dk. kadar kavurun. Patatesleri kararmamaları için su dolu bir kaba koyun. Kerevizlerin kabuklarını beyaz kısımlar görünene kadar soyun ve ortadan ikiye bölün. ( bu sırada kararmamaları için ben yarım limonu kerevizlerin üzerine sürdüm. Dilerseniz bu işlem yerine kerevizleri limonlu suda da bekletebilirsiniz.) Sonra kerevizlerin orta kısımlarını bıcakla oyup limon sürün ve patatesleri koyduğunuz suya koyun. ( kerevizlerin kararmaması için bu işlemleri çabuk yapmak gerekiyor) Tüm kerevizler hazır olduğunda patates ve kerevizleri tencereye ilave edin. Üzerine kerevizleri kapatacak kadar sıcak su ilave edip tuz ve limon suyu ekleyin. Kerevizler yumuşayana kadar pişirin. Kerevizlerin pişmesine yakın bezelyeleri ilave edin. Altını kapatıp soğumaya bırakın. Servis ederken kerevizleri tabağa alıp diğer malzemeleri üzerlerine paylaştırın. Maydanoz veya kereviz yaprağı ile süsleyin.

Afiyet olsun...

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Bende kerevizli birşey yapmadım.Ama eminimki görüntüsü gibi tadıda güzeldir.denersem mutlaka bu şekilde yaparım.Ellerine sağlık ,sevgiler

Adsız dedi ki...

Zeynepcim, umarım denediğinde tadını da beğenirsiniz. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Hatice ellerine sağlık canım ,yemeğin görüntüsü süper..Kereviz sevenler için eminim tadıda güzeldir. Bizim kerevizle aramız pek iyi olmadığından bize pek uğramaz, ben en fazla salatasını yapıyorum. sevgiler... Emel

Adsız dedi ki...

Merhaba Emelcim, evet tadıda çok lezzetli idi. Kereviz salatasını bende çok seviyorum. Yakında siteye de koymayı düşünüyorum. Sevgiler...

ZeYNeP dedi ki...

Hatice,
resmi gorunce ayyy dedim icim gitti inan, burada kok kereviz bulmak cok zor, hep sap kereviz satiliyor, nasil guzel yapmissin eline saglik, inan canim cok istedi simdi.
Meksikan dukkanlari bir dolanayim hafta sonu bulursam yapayim insallah.
Sevgilerimle,
Zeynep

Adsız dedi ki...

Merhaba Zeynep, teşekkür ederim. İnşallah kök kereviz bulabilir ve yaparsın bu yemeği. Sevgiler...