Sayfalar

Pazartesi, Ağustos 15, 2011

Erik Marmelatlı Rulo Kurabiye



Siteye yine uzun bir ara vermişiz :).. Oysa elimde o kadar çok resimli tarif birikti ki.. Hatta bir tane de resmini çekemediğim iftar davetim için yaptığım mükemmel bir tarif denedim. Telaştan çekme fırsatı bulamadım. Bu ayın Lezzet dergisini alırsanız Konak Kebabı'nı mutlaka deneyin. Bu sene iki çocukla 2 iftar verdim. Yemek yapmayı özlemişim ne zamandır mutfağa girmiyordum. Nisan'ı anneannesinde uyuttum, emzirmeye gittim. Eylül'cüğüm de Şengül teyzesiyle oynadı, ben de yemeklerimi hazırladım.
Bu tarifi Nisan'a hamileyken yapmıştım. Tarifi Oktay Ustay'la Lezzet Yolculuğu kitabından alıp yağ miktarlarında değişiklik yapmıştım. Bir de fındık yerine ceviz kullanmıştım. Fakat hamurum marmelatı sürünce çok cıvıdığı için hamuru dilimlemeden pişirmek zorunda kalmıştım.

Malzemeler:
  • 100 gr tereyağı
  • 1 çay bardağından 2 parmak eksik zeytinyağı
  • 1 su bardağı süt
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • alabildiği kadar un
İç harcı için
  • Erik marmelatı
  • Ceviz
Yapılışı:

Hamuru için tereyağ ve pudra şekerini karıştırın. Üzerine kalan malzemeleri ilave edip kulak memesi yumuşaklığında hamuru hazırlayın. Üzerine nemli bir bez koyup dinlendirin. Tezgahın üzerinde kurşun kalem inceliğinde açın. Üzerine erik marmelatı sürerek kırılmış ceviz serpiştirin.



Hamuru rulo yapın. Buzdolabında yarım saat dinlendirin. Bu aşamadan sonra parmak kalınlığında kesin diyordu fakat benim hamurum çok yumuşadığı için direk fırına verdim. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında biraz pişirdim, sonra dilimledim ve dilimleri yan yana dizerek tekrar pişirdim.

Afiyet olsun..

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık enfes olmuş sevgiler.

lezzettabağı dedi ki...

Günaydınlar bence böylesi daha güzel olmuş tüm pişirip sonra dilimlemek daha uygun..eline sağlık, eminim erik marmeladının mayhoşluğuna cevizin eşliğiortaya harika bir lezzet çıkarmıştır bunu deneyeceğim. cumhuriyet bayramınızı candan kutluyorum. Bloğum içinde birde dekorasyon bloğum oluştu bakarsanız sevinirim. esenkalın.