Sayfalar

Çarşamba, Eylül 02, 2009

Yoğurt Pane ve Sütaş Yoğurtsever Tarifleri Yarışması



Geçtiğimiz aylarda Sütaş , gerçek yoğurtsever tarifleri yarışması düzenlemişti ve ben de yarışmaya katılmıştım. Yarışma formatına göre tariflerin özgün olması ve tabi ki yoğurt kullanılması gerekiyordu. Yarışmaya "yoğurt pane" tarifimle katıldım.

Sonuçlar yeni açıklandı; ilk üçe giremedim ama 5. oldum :) Yarışmada ilk 10'a giren tarifler ve fotoğraflar lezzet dergisinin bu ayki sayısında yayınlandı. Ben de dergideki fotoğrafımı çekip ekledim buraya :) Dergide benim tarifimle ilgili jürinin son derece yaratıcı bulduğu yazılmış; bu yoruma çok sevindim :)



Yarışmaya katılan tarifler tekrar hazırlanıp fotoğrafları çekilmiş ve derginin yoğurtsever tarifleri ekinde bu resimlerle birlikte verilmiş .



Gelelim tarifime :)
Yoğurt Pane
Malzemeler:

  • 500 gr. Sütaş süzme yoğurt
  • 1/2 demet dereotu
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1,5 su bardağı galeta unu
Kızartmak için: Sıvıyağ

Hazırlanışı:

Dereotunu ince ince kıyıp yoğurdun içine ekleyin. Tuzu da ilave edip karıştırın. Buzluğa uygun bir kap içerisine karışımı bir parmak kalınlığında yayın. Buzlukta 2,5-3 saat bekletin (tamamen katılaşmamalı).Diğer taraftan yumurtaları bir kap içinde çırpın. Un ve galeta ununu ayrı ayrı tabaklara koyun. Buzluktan çıkardığınız karışımı dikdörtgen şekillerde kesin. Önce una, sonra yumurtaya ve en son galeta ununa bulayın. Kızgın yağda kızartın. Kızaran paneleri havlu kağıt serilmiş tabağa alın. Sıcak olarak et, köfte vb. yanında servis edin.

Afiyet olsun...

14 yorum:

Adsız dedi ki...

canım tebrikler, birinciliklerini de bekliyoruz artıkınım :)
Filiz

Nilüfer dedi ki...

Tebrik ediyorum gerçekten çok yaratıcı bir tarif.Ben en çok tadını merak ettim..Tadı da göründüğü kadar güzel mi acaba:)

hatice dedi ki...

Filizcim çok teşekkür ederim :) İnşallah bir gün o da olur :)

Nilüfer çok teşekkür ederim :) Bu tarifi sıcakken dışının çıtırlığı gitmeden yemek gerek. Kızarma yaparken denemek amaçlı önceden birazcık yoğurdu buzluğa koyup kızarmayla birlikte deneyebilirsin. İçi zaten bildiğimiz dereotlu yoğurt, kaplaması ise yoğurdu yerken hoş bir lezzet katıyor :)

Adsız dedi ki...

Tebrik ederim. Yaratıcı bir tarif. ama bence ilk üçe girebilirdi.Bende katıldım ama kazanamadım.yalnız kazananlar arasında özgün olmayan tarifler var. ayrıca o fotografları bizden neden istediler onu anlamadım.başarılar...

Özge dedi ki...

Canım arkadaşım, tebrikler!
Başarılarının devamını diliyorum, bence de çok orijinal bi fikir :)

Sevgiler...

hatice dedi ki...

İsimsiz, teşekkür ederim, adınızı yazsaydınız keşke, hangi tarifle katılmıştınız merak ettim :)

Özgecim çok teşekkür ederim canım :)

Adsız dedi ki...

Hatice canım tebrikler! 5. olsan da gönlümüzün birincisi sensin,unutma. İnşallah bir gün seni layık olduğun asıl yerde de görürüz.Tarif gerçekten son derece yaratıcı.Başarıların devamını diliyorum.

ilknur

hatice dedi ki...

İlknurcum çok teşekkür ederim güzel sözlerin için :)

Neşeli Sesler dedi ki...

Gerçekten çok yaratıcı ama:) Tebrik ediyorum. Böyle büyük yarışmalarda 5. olmak çok önemli bence...

Devamını bekliyoruz.
Sevgilerimle.

hatice dedi ki...

Elif çok teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

tebrikler. tarifin gerçekten çok orjinal. tadını merak edenlere söyliyim, gerçekten harikaydı. benim için sen zaten birincisin :))
Özkan

hatice dedi ki...

Canımmm, çok teşekkürler :))

Adsız dedi ki...

ben almanyada yasiyorum acaba normal yogurtla olmazmi?cevaplarsan sevinirim

hatice dedi ki...

Normal yoğurt kızartılırken daha çabuk eriyerek dağılabilir.

Bir tel süzgece iki kat havlu kağıt koyup üzerine normal yoğurdu koyun. Bir kap içerisine oturtun. 1saat kadar bekledikten sonra yoğurdun suyu süzülecektir. Bu şekilde süzme yoğurt kıvamında bir yoğurt elde ederek onu kullanabilirsiniz. Sevgiler...