Sayfalar

Çarşamba, Ekim 24, 2007

Erkan'ın Doğum Günü Pastası



Cumartesi günü Erkan 1 yaşını doldurdu :) Doğum günü için nasıl bir pasta yapacağıma bir türlü karar veremedim. Sonun da bol çikolatalı bu rakam pastayı yapmakta karar kıldım. Pastanın keki için buradaki tarifi 1,5 ölçü ile yaptım. Üzeri için kullandığım krema tarifi ise Pastacı Burcu'dan.

Malzemeler:

Pandispanya için:
  • 5 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 6 yemek kaşığı kakao
  • ~ 2,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu

Ara krema için:

  • 2,5 su bardağı süt
  • 1 yumurta sarısı
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 2 - 2,5 yemek kaşığı kakao
  • 40 gr. bitter çikolata
  • 1 kase antep fıstığı içi

Keki ıslatmak için:

  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 1 yemek kaşığı şeker

Üst krema için:

  • 200 gr. bitter çikolata
  • 1 kutu ( 200 ml) krema

Süslemek için: 1 paket beyaz çikolata

Hazırlanışı:

Kek için: Yumurta ve şekeri iyice krema kıvamına gelene kadar mikserle çırpın. Sonra yağı ekleyip çırpmaya devam edin. Kakao, kabartma tozu ve unu eleyerek karışıma ekleyin. Yağlanmış dikdörtgen kalıba hamuru yayıp önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirin. Pişen keki soğumaya bırakın.

Ara krema için: çikolata ve antep fıstığı dışındaki malzemeleri bir tencereye alıp orta ısıdaki ocakta sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Ara sıra karıştırarak üzerinin kabuk bağlamasını önleyin.

Üst krema için: çikolataları ince ince kıyıp benmari yötemiyle eritin. Çikolatalar eridiğinde içerisine kremayı ekleyin. Karışımı çırparak soğutun. Krema ılınınca dolaba koyun. Ara ara çıkartıp tekrar karıştırn. ( bu arada krema sertleşecektir)

Soğuyan kekinizi tepsiden çıkarıp bir rakamı oluşturacak şekilde kesin. Sonra her parçayı ortadan ikiye kesin. İlk katı kakaolu ve şekerli sütün yarısı ile ıslatın. Üzerine hazırladığınız ara kremayı yayın. Kremanın üzerine çikolataları minik parçalara ayırıp serpin. Antep fıstıklarınıda yayıp 2. kat kekleri yerleştirin( benim keklerin üzeri düzgün olmadığı için 2. katı ters çevirip koydum. Ayrıca pastanın her tarafı eşit yükseklikte olsun diye alçak olan yerlerde iki kat arasına kek parçaları yerleştirdim) Kalan süt ile kekleri ıslatın. Dolapta bekleyen üst kreması ile pastanın her tarafını kaplayın. Beyaz çikolatayı da benmari usulü ile eritip kağlı kağıttan yaptığınız bir külaha koyun. Külahın ucunu hafifçe kesip pastayı dildiğiniz gibi süsleyin. Hazırladığınız pastayı dolapta en az 3-4 saa dinlendirip servis edin.

Afiyet olsun...

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Haticecim,

Zaman ne kadar çabuk geçiyor, hastanede Erkan ilk doğduğunda senin kollarında küçücükken gördüğümüz dün gibi sanki!!! :)

Erkan'a annesi ve babasıyla nice sağlıklı ve mutlu yaşlar, öp yaramazı benim yerime de :))

Yasemin dedi ki...

ellerinize saglik! pasta cikolatali olunca eminim cok guzeldir! erkan inda yeni yasi hayirli olsun, Allah hayirli omurler saglikli yillar nasip etsin!

Adsız dedi ki...

Haticeci�im Erkan'�n do�um g�n�n� kutluyoruz. Daha nice ya�lara, ayn� zamanda sitenizin ba�ar�s�n�n da devam�n� dileriz. Sayenizde de�i�ik lezzetlerle tan�yoruz. Sevgilerimizle...

Nalan Kaplan dedi ki...

Eline sağlık Hatice'ciğim.Erkan'ın doğumgünü kutlu olsun nice yaşalara!

Adsız dedi ki...

Özgecim, teşekkür ederiz. Erkanı senin yerine de öptüm :)

Yasemin, güzel dileklerini için çok teşekkür ederim. İnşallah...

Elifcim, çok teşekkür ederiz. Mehtapı da öpüyorum...

Nalan, teşekkür ederiz :)

NiNo dedi ki...

nice mutlu yillara

Adsız dedi ki...

Nino, çok teşekkürler...

Adsız dedi ki...

merhaba benim adım da erkan. anneme tarif bakarken rastladım çok duygulandım oturdum hüngür hüngür ağladım :') benim annem de yıllarca doğum günü pastamı yaptı. buradan bütün annelere sesleniyorum; hazır alınca işin albenisi kalmıyor. mutlaka kendiniz yapın ve içine sevginizi katın. ki en yüce sevgi anne-çocuk sevgisidir, o pastayı yiyen çocuk boylu poslu kocaman delikanlı olur.

küçük erkan'a nice yıllara aslan gibi olur inşallah. ki böyle anne varken tosun gibi olacak ;)