Sayfalar

Çarşamba, Aralık 14, 2005

Susamlı Simit



Hafta sonu denediğim diğer bir tarif de bu simitler. Eskiden bu tarifi orjinalindeki gibi margarinle yapıyordum ama bu sefer sadece sıvıyağ kullandım. Ben yarım ölçü ile yaptım ve 25 adet simit oldu.

Malzemeler :

  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1,5 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı mahlep ( arzuya göre)
  • 4,5-5 su bardağı un
  • susam
Hazırlanışı :

Bir yumurtanın beyazını ayırıp diğerlerini süt, şeker, tuz ve yağ ile karıştırın. Daha sonra mahlebi, unu ve kabartma tozunu ekleyip kulak memesi kıvamında bir hamur elde edin. ( Hamur sıvıyağdan dolayı yağlı oluyor ama pişince sorun olmuyor) Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp bir tezgah üzerinde elinizle yuvarlayarak hamuru uzatın. Daha sonra uçlarını birleştirin. Simitlerin bir yüzünü önce yumurta akına sonra susama batırıp yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye yerleştirin. Simitlerin üzerindeki susamların hamura iyice yapışması için hafif bastırın. Yoksa pişdikten sonra susamlar dökülüyor. Tüm hamur bitene kadar aynı işlemi uygulayın. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirin.

Afiyet olsun...

6 yorum:

Adsız dedi ki...

öncelikle hoşgeldiniz ....Şule alınmasın ama seni bu sitede gözlerim arar olmuştu. umarım tez işi yoluna girmiştir. bu simidi çocukluğumdan beri annem yapar bize. kokusu aklıma geldi...senin de ellerine sağlık haticecim. kısa zamanda görüşebilmek dileğiyle...

Adsız dedi ki...

Hoşbulduk Aslıhancım :) ilk aşamayı geçtik bakalım tezde, darısı savunmaya inşallah. Çoçukluğunu hatırlatması ne güzel olmuş, annelerimizin elinden hazırlanan yemeklerin tadı hep bambaşka oluyor değil mi? Ezeli çok öpüyorum. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Selam

Sitenizi sık sık takip edenlerdenim. Sıvı yağ olarak ayçiçek mi yoksa zeytinyağı mı kullandınız? İşlerinizde kolaylıklar dilerim.

Defne

Adsız dedi ki...

Merhaba Defne Hanım,
yeni konuklarımızla tanışmak bizi çok mutlu ediyor.
Kullanılacak sıvıyağın fark edeceğini sanmıyorum. Ben mısırözü kullanmıştım.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ben en çok simitlerin o pastaneden alınanların tadına benzeyip benzemediğini merak ettim.Daha önceden yaptığım bir tarif vardı,onada sirke konuluyordu.Tadı çok güzeldi ama sanki pastanedekiler gibi olmuyordu.Gelir gelmez yeni bir şeyler denenmiş ne güzel.Şulenin hızına yetişememiştim şimdi ikinize yine hiç yetişemeyeceğiz galiba.Yanlış anlaşılmasın hiç şikayet etmiyorum.Ellerine sağlık ,sevgiler......

Adsız dedi ki...

Zeynepcim aslında tam pastanelerdeki gibi olmuyor. Bildiğim kadarıyla sirke daha gevrek olmasını sağlıyor kurabiyelerin.
Önemli olan tariflerimizi beğenilip denenmesi, hem arşivdeki tarifler denenip onlara yorum geldiğinde de çok mutlu oluyoruz :)