Sayfalar

Çarşamba, Kasım 28, 2012

Haşhaşlı Baharatlı Tuzlu Kurabiye
























Çok uzun zamandır denemek istediğim bir tarifti. Yiyen herkesin çok beğendiği, ağızda dağılan bir kurabiye oluyor. İkram ettiğinizde sizin yaptığınızı belirtmeniz gerekir yoksa hazır zannedilebiilir :) Tarif  Semaver'den. Deneyen pek çok kişi tuz miktarını az bulmuş, ben de arttırarak denedim.

Malzemeler:
  • 125 gr. oda sıcaklığında tereyağ
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 yemek kaşığı su
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 silme çay kaşığı pul biber
  • 1/2 çay kaşığı kimyon
  • 1-1,5 yemek kaşığı kekik
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı haşhaş
  • 2,5-3 su bardağı un
Üzeri için :
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı süt
Hazırlanışı:

Sıvı malzemeleri bir kapta karıştırın. Üzerine şeker, tuz ve baharatları ekleyin.  2 bardak un ve kabartma tozunu da ekleyip karıştırın. Kalan unu azar azar  kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar ilave edin. Hamuru 2 parçaya bölün. Tezgahta hamuru ince rulo şekline yuvarlayıp ( ben  fırın tepsisine serdiğim yağlı kağıt üzerinde yuvarladım) dolapta 15-20 dk. dinlendirin. Daha sonra dilimleyip tepsiye yerleştirin.  Yağ ve sütü karıştırıp kurabiyelerin üzerine sürün. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında hafif kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun...

6 yorum:

Elifin Terazisi dedi ki...

Elinize sağlık, ben de benzer bir tarif yapmıştım.

Mutfak Havlusu dedi ki...

ellerinize sağlık
bu kurabiyeler kütüphanede ömrü geçirenlere çok iyi geliyor cidden

vişnap dedi ki...

Çok güzel görünüyor bir de değişik bir kurabiye olmuş,ellerinize sağlık notumu aldım bile.

Hatice dedi ki...

Elif'in Terazisi, Mutfak Havlusu ve Vişnap yorumlarınız için çok teşekkürler. Mutlaka deneyin derim. Ben artık her misafire yapıyorum :)

Hatice dedi ki...

Sevgili Hatice, bir ara her misafirime yapıyordum ve çok beğeniliyordu, senin de tariften memnun kalmana çok sevindim, afiyetler olsun, sevgiler...

Hatice dedi ki...

Sanırım evimize konuk olan herkes bu lezzeti tadana kadar yapmaya devam edeceğim :)