Sayfalar

Çarşamba, Mayıs 30, 2012

Çikolata Soslu Browni
























Browni denemelerim Starbuck's Browni'den sonra bitmedi. Onda yakalayamadığım ıslak ve yoğun çikolata tadını nihayet buldum. Tabi bunda içine katılan çikolata miktarının katkısı büyük :). Ayrıca bu browni'mle Starbucks'da tattığım lezzetin daha fazlasını aldım. İsterseniz evde kendiniz yapın, isterseniz isteyin biz yapalım.

Malzemeler:
  • 100 gr tereyağı + 1/2 çb zeytinyağı
  • 300 gr bitter çikolata
  • 170 gr toz şeker
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı dövülmüş ceviz
Üzeri için; 
  • Dilerseniz Dr. Oetker'in çikolata sosunu hazırlayıp dökebilirsiniz.
  • Dilerseniz 150 gr çikolata ve bir paket kremayı eritip kullanabilirsiniz.
Yapılışı:

Yağ ve çikolatayı düşük sıcaklıkta eriyene kadar karıştırın ve bir kaseye alın. Şeker ve yumurtayı ekleyin karıştırın. Un, yoğurt ve cevizleri ilave ederek karıştırın. 26 cm kelepçeli kalıba dökerek 170 derece fırında yaklaşık 30 dk pişirin. Çikolata sos ile servis edin.

Afiyet olsun..

6 yorum:

Burcu Kayhan dedi ki...

Browniye bayılırım, olsa da yesem bir dilim:)Ellerine sağlık

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

çok lezzetli bir görüntüsü var, ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Merhaba kızlar tebrik ederim sizi :)
Arayacaktım browni siparişi için, yorum bırakayım dedim.İlk sipariş benden olsun,sonu da bereketli olsun inşallah:)
Sevgiler
Nevin

Şule dedi ki...

Cafe Kanelo, ben de ben de :)

Hayat Mutfakta Güzel, teşekkür ederim.

Nevin, çook teşekkür ederiz. Umarım dileklerin geçek olur. Sevgiler.. :)

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Cok buyuk hevesle yaptim dun Brownie'yi, firinda cok da guzel kabardi ama aksam iftardan sonra ikram ederken tamamen sonmus ve helva gibi olmus oldugunu fark ettim. Tadi guzeldi ama o islak Brownie guzelligi yoktu tabii. Neden boyle olduguna dair bir fikriniz var mi? Acaba firinda iliyana kadar birakmam mi gerekirdi? Ben hemen cikardim yarim saat pistikten sonra. Tarifi ayniyle uyguladim, butun malzemeyi tartiyla olctum, o konuda problem oldugunu sanmiyorum ama kesin bir yerde hata yaptim :)

Şule dedi ki...

Merhaba browni biraz kabarıyor ve o haliyle kalmıyor. Ama hamur gibi de olmuyor. Acaba az pişirmiş olabilir mısınız? Tutturamadiginiza üzüldüm. Bir daha denerseniz fırında ilitip biraz daha fazla pişirmeyi deneyebilirsiniz.