Sayfalar

Perşembe, Ekim 28, 2010

Halep



Kuru patlıcanı sadece etli olarak sever ve bilirdim ta ki işyerinden sevgili arkadaşımız Nurhayat bu nefis dolmayı yapıp bize tattırana kadar. Ekşili sos o kadar yakışmış ki bunu denemeden anlayamazsınız. Buyurun kendi ağzından tarifi.

İç Malzemeleri:
  • 1 Büyük Baş Soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 1,5-2 su bardağı pirinç
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 taze soğan
  • 1 limon
  • Zeytinyağı
  • Maydonoz
  • Pulbiber,kimyon,karabiber,sumak,tuz
Sosu:
  • 2-3 su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • Zeytinyağı(arzuya göre)
  • 1 limon(veya limon tuzu)
  • Tuz
Yapılışı:

Soğanı ince kıyıp yağda pirinçle birlikte kavuruyoruz. Daha sonra içerisine yarım bardak su ve limonu ilave edip 5 dk kadar ocağın üzerinde çeviriyoruz . Diğer malzemeleri ilave ediyoruz. İçimiz hazır.
İçimizi hazırladığımız esnada 16-17 adet kuru patlıcanı (benim patlıcanlarım iriydi siz 20 tane kullanabilirsiniz) ve ağızlarına kapamak için kuru domatesleri kaynamış suda 10 dk bekletiyoruz.
Dolmalarımızı çok bastırmadan üzerinde boşluk bırakarak dolduruyoruz. Üzerine kuru domatesleri kapatıp, tencereye dizip, sosumuzu ilave ediyoruz. Sostan 1 er kaşık dolmaların içine dökülürse güzel olur. Düdüklü tencerede 20 dk kadar pişiriyoruz.(bu benim tencereme göre)

Afiyet olsun..

2 yorum:

Oya Kayacan dedi ki...

Kızlar anlayamadım Halep işi bir dolma mı, adı Halep dolması mı?
Hiç kuru patlıcan almışlığım yoktur. Öyle kabuk kabuk duruyorlar ya, yemeklikten çok aksesuar gibiler sanki! Keyfimce bir usulde denesem artık fena da olmaz hani. Tam da geçen gün adam, bir ipte 50 tane var deyince almaktan vazgeçmiştim ;(

Tarifname- SEDA dedi ki...

Lezzetini bilirim ve bu görüntü beni çok acıktırdı :) Ellerinize sağlık

Sevgiler